Re: Změnit celý systém školství - co nedokáží rodiče, tam musí být škola
Tak to jistě, jenže je nutné brát ohled na osobnost dítěte, pokud mu nechci vypěstovat negativní vztah třeba k matematice. Však je o tom hned vedle diskuze - testík v 1. třídě. Demotivující známkování, stres, nepřiměřená zátěž. Někdo to zvládne, někdo ne. Pár takových písemek a nechuť k matematice je na světě. Pak se k tomu přidá pár rádoby chytrých poznámek - asi holt není na matiku - a je vymalováno.
Ohledně nechuti ke kreslení to klidně může být podobné. Je tak nějak zažité, že když není poznat, co že to je na obrázku, tak dítě neumí kreslit. To se mi chce fakt křičet, protože prostě pro někoho blbá čára může pro jiného znamenat dokonalé vyjádření nějaké emoce, třeba nudy ... A když to dítě tohle nevidí hned zkraje, tak má pocit, že neumí kreslit, takže co? Nebude kreslit rádo.
Což ale vůbec nevylučuje, že každý inklinuje k něčemu jinému, ovšem opravdu malé děti jsou přirozeně zvídavé vůči celému světu. Na základní škole se probírají všeho fakt základy, věřím tomu, že kdyby byly podávány srozumitelnou a poutavou formou pro každé dítě, takřka by vymizely tyhle nechutě k určitým předmětům. Přitom by samozřejmě měl být prostor pro hlubší poznávání oblasti, která je pro to které dítě poutavější.
Odpovědět