Re: Ano Žubko pravými jmény
Je nutno si uvědomit, že inkluzivní školství nevypadá tak, jak je veřejnosti předkládáno.
Ve skutečně inkluzivní škole se každé dítě vzdělává dle svých potřeb, což jaksi není slučitelné s frontální výukou, kde je výchozím předpokladem, že se všechny děti najednou učí stejným způsobem látkou ve stejném rozsahu. Naopak je to výhodnější pro všechyn děti, i pro nadané, když se vzdělávají např. ve věkově smíšené třídě.
Rozdělování dětí vede k rozdělování společnosti, ale nevede k dovednostem a zkušenostem, které jsou potřebné pro všechny. Jsme proti rozdělování dětí během základní školní docházky.
Další kapitolou je přístup, kdy je určitým dětem i rodičům dáváno najevo, že jsou "něco míň", že si za "to můžou sami". A to jak učiteli, tak spolužáky, kteří přejímají názory svých rodičů - s předsudky, jako třeba v některých odpovědích tady. Jak se pak ty děti ve škole cítí?
https://www.respekt.cz/spolecnost/otazka-nezni-jestli-deti-migrantu-integrovat-ale-jak-je-integrovat
Odpovědět