17.9.2017 14:27:22 Vítr z hor
Re: Názor učitelky MŠ
Souhlasím, že cílem bylo, aby se zlepšil přístup dětí z nepodnětného prostředí ke vzdělání, a že těmto dětem docházka do MŠ prospívá.
Ale:
1. Je nesmysl zavést toto plošně.
(To se politici bojí delegovat na některou z institucí, např. OSPOD, právo nařídit povinnou předškolní docházku cíleně a v individuálních případech)
2. Nefunguje to, protože je zároveň dáno, že stačí, aby se dítě dostavilo jen 1x k jakémusi "přezkoušení" které nemá jasná pravidla ani požadovaný výstup.
Tedy pokud je dotyčným rodinám, o jejichž dětech píšete, nepříjemné ráno vstávat a vodit děti do školky, případně platit jídlo nebo se dívat na paní učitelky, tak jakmile se dozvědí, že vlastně nemusí, pošlou papír s oznámením individuálního vzdělávání a vaše zmíněné děti mají smůlu.
Celá "povinná" předškolní docházka je tedy jen paskvilem, který komplikuje život rodičům/dětem a zvyšuje administrativní zátěž (a také stojí peníze, neboť i na individuálně vzdělávané děti je vypsán normativ).
Odpovědět