3.10.2017 21:23:51 Vážný
Re: Rozhodně jsem pro
Mám takový ambivalentní názor.
Manželka pracuje jako sociální pedagog ve školce a je tam určité nemalé procento dětí, které mají různé vývojové, nebo sociální problémy. Zdaleka se to netýká jen menšin. Některé děti mají prostě vývojové problémy, ale rodiče to nevidí, nechtějí to vidět, neřeší to, protože mají jiné, např. existenční starosti (a ještě netuší že daleko větší náraz přijde se školou) atd. atd. Ten poměr může být 10-15% dětí. Jiné děti mají vyloženě sociální problémy, jejich rodiče jsou sociálně slabí (nejen hmotně), jsou třeba závislí, jindy psychicky nemocní, jindy nevědí jak na výchovu... Dále jsou to děti cizojazyčné apod. Pro všechny tyhle děti je školka jistě pomocí. Navíc ZŠ očekává řadu znalostí již z domova/školky (číslice, písmena, dni v týdnu, měsíce, barvy...).
Na druhou stranu, je to zbytečný opruz pro normální děti, kde to rodiče zvládají. Čili považoval bych za rozumné např. pokud by před nástupem do poslední třídy MŠ byl také zápis, který posoudí stav dítěte a rozhodne např., že dítě má jít do poradny, nebo je OK a je to na rodičích. Nebo hodně rozvolnit tu docházku a domácí přípravu, ale s cca čtvrtletními návštěvami školky.
Problém MŠ je však navíc i v tom, že není síla, která by některé rodiče donutila vzít dítě do PPP, k odbornému lékaři, na logopedii apod. Takže ve školce je dítě, které by potřebovalo speciální program a často asistenta, ale nemá ho. A tím nedostane, co potřebuje a zároveň je problémem pro učitelky i ostatní děti.
Odpovědět