Komunikace je velmi důležitá.
Po přečtení podobných příspěvků si vždycky vzpomenu na pobyty ve zdejší nemocnici. Bohužel stále patří meni ty kde se nenosí s pacientem mluvit. A pokud k nějaké komunikaci dochází tak je to formou latinských názvů které jsou pro pacienta nesrozumitelné. A nejsmutnější je to že po zdech všude jsou nalepené plakátky s právi pacienta, kde se dočtete že pacient by měl být srozumitelně informovám a svém stavu a léčebném postupu. Kdyby to nebylo smutné člověk by se usmál.
Aby se tento nekomunikační stav změnil, tak proti tomu musíme "bojovat" mi pacienti. Nespokojovat se je jednoslovnými odpovědmi ANO/NE, nespokojovat se s latinskám názvem, dokázat říct "Nezlobte se já tomu nerozumím", A hlavně nebát se ptát.
Rozhodně není na místě házet všechny do jednoho pytle, je mnhoho skvělých lékařů kteří už vědí, že kominikace je staršně důležitá a to že pacient má informace podané srozumitelnou formou tak to může dokonce pomoci v léčbě (což můžu i sama potvrdit).
Děkuji všem lékařům kteří umějí s pacienty mluvit.
Takže pokud s vámi lékař nemluví, mluvte vy s ním.
Kačenka
Odpovědět