kdy začít a kde
To je škoda, že tato metoda (Helen Doron) ještě nedorazila do Prahy. Asi bych vážně uvažovala o tom to zkusit (mám ročního chlapečka).
Na druhou stranu Matějček píše, že pokud v rodině není cizojazyčný člen, tak "učení" cizího jazyka ať už formou her, nedává takové výsledky, jaké by se daly čekat. Paměť je ještě málo trvalá, takže děti, co se rychle naučí, také rychle zapomenou. "Později na středních školách jsou rozdíly mezi dětmi více dány jejich jazykovým nadáním, pílí, motivací, učební metodou a ne tím, zdali začali v předškolním věku nebo až ve škole." Pozitivní efekt učení malých dětí je v tom, že se naučí cizí řeč poslouchat, získají dobrou výslovnost a intonaci (a to snad také není málo).
Velmi vhodná doba na učení cizího jazyka je právě po 8. roce: "Mozkové struktury, které ovládají řeč jsou už dostatečně zralé...kolem 10. a 11. roku je mechanická paměť velmi výkonná...začíná se rozvíjet paměť logická a pochopení spojitostí nahrává schopnost abstraktního myšlení...Jde o celou řadu mentálních funkcí, jejichž konstelace je pro nastartování jejich spolupráce nyní mimořádně příznivá." (Matějček: Co, kdy a jak ve výchově dětí, 1996)
Takže po 8. roce je to opravdu velmi dobrá investice do učení jazyka a pokud je to formou zábavnou, tím lépe. Otrávené dítě je obtížné znovu motivovat. Kdo to máte blízko na Vyšehrad, asi by to stálo za zkoušku: http://www.pslt.net/
Odpovědět