27.11.2005 15:42:25 Iva
Re: kdy začít a kde
Ahoj Zuzko,
mám pocit, že se mýlíš, co se týče věku výuky jazyka. Bylo prokázáno, že po šestém roce života dramaticky klesá schopnost naučit se cizímu jazyku tak, jako mateřštině. Výuka Helen Doron není zaměřena na memorování slovíček a pravidel cizího jazyka, ale naučí děti v angličtině uvažovat a používat ji jako jazyk mateřský. Vzhledem k tomu, že má sedm let návazné výuky, děti s angličtinou kontakt neztratí. POkud by po té době byly od angličtiny izolovány, určitě něco ztratí, ale velmi rychle to obnoví, jakmile se a angličtinou potkají.
Dalším benefitem výuky v takto raném věku je zvyšování přirozené inteligence. Každý se totiž narodíme s neuvěřitelným množstvím neuronů, které se nám začínají pospojovávat hned po narození. Záleží na počtu a formě impulzů, jaké dítě dostává. Určitě sama víš, že když na dítě mluvíš a ukazuješ mu věci, vnímá to a že dítě, kterému se rodiče věnují, je inteligentnější, má lepší slovní zásobu a zájmy.
Učit cizí jazyk po osmém roce je pozdě. Nevidím rozdíl mezi mateřským a cizím jazykem, myšleno z pohledu dětského mozečku. Helen Doron metoda dětem nic do mateřštiny nepřekládá, nemluvíme vůbec česky. Vnímáme angličtinu stejně jako češtinu.
Jinak centrum v Praze by mělo být od září příštího roku.
Odpovědět