| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Můžeme si pomoci ...když mi poradíte

Re: A jak v budoucnu?

Nejdřív to snazší - úspěšnost při přijímačkách
waldorf - na http://www.waldorf.cz/ klikneš na Zpráva o rozvoji waldorfských škol - je to na 3. str. dokumentu
domácí vzděl. - jsem četla v učitelských listech apod., ale už z podstaty věci - větší úspěšnost u přijímaček je tim, že se věnuješ jednomu dítěti dle jeho potřeb prostě daná
o Začít spolu jsem někdy četla, že se nijak moc nelišila (akorát děti byly hodnoceny jako kreativnější) - nehodnotily se ale přijímačky, dělaly se prostě testy na školách jako součást výzkumu
O ostatních typech jsem nejspíš nic nečetla - ale ono třeba z Montessori škol pouze jedna už má tolik tříd, že její žáci dělali přijímačky, takže by to bylo hodnocení jedný školy spíš než programu. (Jinak na Montessori v Praze Libuši jsem četla nějaký srovnání - asi taky nějaký testy v rámci výzkumu, ale už si nevzpomínám - a výsledky byly srovnatelný.) Rozhodně si nejsem vědoma, že by někde někdo psal o horších výsledcích "alterdětí", takže vzhledem k tomu, že zatim je systém přijímaček takovej jakej je (šitej na míru dětem z běžných škol)... no já sama za sebe to beru tak, že dítě z alterškoly umí napsat přijímačkovej test stejně jako dítě odjinud a k tomu snad umí i jiný věci, který se zatim bohužel nehodnotí.

K tomu domácímu vzdělávání - nevim, cos přesně četla, já vim o omezení tohohle typu vzdělávání na děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Naštěstí to, jestli má dítě specifický vzdělávací potřeby posuzují ředitelé a dá se tam kromě nemoci a různých dys zařadit i pár jiných věcí, protože záleží na úhlu pohledu - dle mého názoru už tim, že jsme každej individualita, jinej učební typ, tak máme každej jiný, vlastní, čili specifický vzdělávací potřeby..., takže myslim, že do určitý míry záleží, co je rodič schopen si před ředitelem obhájit.
O tom waldorfskym školství vtěsnanym do programu Obecná nebo Národní škola ještě nevim. Je fakt, že jiný programy (např. Začít spolu, v začátcích Montessori) takhle už fungujou - učitelé se prostě učí čarovat s papírama, ale nevim, jak se řeší předměty specificky waldorfský (eurytmie, formy), který jinde nejsou - asi se budou řadit jinam (zmiňovaný příklady např. pod hudebku, tělocvik, psaní...). Nicméně pracuje se na "rámcovym vzdělávacim programu", kterej má časem nahradit Obecnou, Národní a Základní školu. Měl by bejt tak obecnej, aby se do něj "vešlo" všechno a každá škola si bude na jeho základě dělat konkrétnější program vlastní, tak snad to dopadne dobře (zatim myslim se v tom školy trošku plácaj, ale to asi když se zavádí nová koncepce čehokoli).
Odpovědět
Názory k článku (11 názorů)
Chvála, nic než chvála Petra, dcerka 3 roky 8.7.2003 10:22
*Re: Chvála, nic než chvála Lída, 3 kluci a holka 8.7.2003 17:1
**Re: Chvála, nic než chvála JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 10.7.2003 18:59
A jak v budoucnu? Sylvie 11.7.2003 23:12
*Re: A jak v budoucnu? Sylvie 11.7.2003 23:22
**Re: A jak v budoucnu? JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 12.7.2003 2:54
Nápadíček :-) Žaba (Darek, Alan a Dora) 13.7.2003 22:30
*Re: Nápadíček :-) JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 14.7.2003 19:22
**Re: Nápadíček :-) JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 14.7.2003 19:29
Alternativ je zoufale málo - chce to naj... Ivo, dcera  5.8.2003 23:19
*Re: Alternativ je zoufale málo - chce ... JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 19.8.2003 10:0

(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.