3.9.2006 13:41:14 Mary
Zacit spolu
Vyse jsem popsala nas problem se zvykanim dcerky na navstevu materske skolicky i to, ze nam v dobe zlomu docela pomohly ucitelky MS. Dcera chodi do prazske sidlistni skolky, ktera pracuje stejne, jak zminovala Bara, v programu "Zacit spolu". Snad ani nebudu ucelovy propagator, kdyz jako mamca uvedu jeji princip:
- pedagogicky pristup orientovany na dite a na vytvoreni prostredi, ktere je pro ne prirozene
- centra aktivity ve tride a forma spoluprace v malych skupinkach (tridy smisene 3 - 7 let)
- integrovane uceni a tematicke planovani
- aktivni ucast rodiny
I kdyz k poslednimu bodu musim popsat jeste jedno uskali v pripade ml. ditete s matkou. Snaha pobyt s dcerkou ve skolce, a tedy i s jednorocnim klukem v mem pripade, byla slozita v tom, ze kolem "mimina" se shrotily 5 a 6/lete holcicky a hraly si snim jak chuvicky a dcerce se spis psychicky zaryvala reakce asi ve smyslu "ma maminku porad a jeste je stredem pozornosti ost. deti", takze toto nam tolik nepomohlo. Dcerku "opravdu" podrzely ucitelky a my jsme se snazili co nejvic doma. Tezke bylo treba zvladnout jeji nocni probouzeni a plac.
Stejne tak me napada, ze ucast rodice je slozita i v pripade, ze rodice pracuji tradicne v zavisle cinnosti. A takovych pripadu je asi nejvic, vzhledem k narustu poctu deti a kapacitam skolek, kdy je preference umisteni techto deti logicka.
Odpovědět