21.9.2006 22:53:56 Marika
Re: Pozitivně s mírou
Nechci se zabývat tím, jestli trestat/netrestat ani tím, co je všeobecně fungující metoda na každé dítě(asi taková, samozřejmě, není, jelikož každé dítě je osobnost a na každé platí něco jiného). Jen si kladu otázku - čím to je, že "menici se technologie vychovy" nefunguje v našem školství - možná funguje v rodinách, takže dítě má kvalitnější a vyrovnanější vztah s rodiči a je všeobecně spokojenější, ale čím to je, že ve školách klesá autorita učitele, děti jsou nevychovanější, "oprsklejší", rodiče názory učitelů nezajímají(bohužel často proto, že jsou příliš vytížení pracovními povinnostmi)atd.? Nemluvím jen za tchýni, která učí na ZŠ, ale překvapil mě i názor mé angličtinářky, že takhle to jde s dětmi z kopce už i na gymplu, kde by člověk očekával nějakou úroveň studentů. Ona je velmi vzdělaná, zajímavá a věřím, že naučí, ale bohužel toto byl jeden z důvodů, proč školství opustila a věnuje se individuální výuce, překladatelství a tlumočnictví. Naše školství takové lektory potřebuje jako sůl - jenže právě tito lidé si mohou vybírat a nechat se šikanovat náctiletými dětmi(popř.jejich rodiči) nemají zapotřebí. ČIli - pozitivně ANO, ale pro Boha S MÍROU.
Odpovědět