Re: respektovat a být respektován
K té knížce jsem se dostala, když bylo dítěti něco kolem 2 let. Na to konto jsem jako jednu z prvních věcí v komunikaci s dcerou odbourala rozkazy a příkazy, přestala používat rozkazovací způsob. Kupodivu jsem zjistila, že to nebylo až tak nesnadné, začala jsem totiž pro komunikaci s ní používat stejné způsoby jako s kolegy v práci, když po nich něco chci :))). Musím říct, díky tomu odpadly některé vztekací scény, zabejčení dítěte, že toto dělat nebude a nebude.. apod.
Je těžký se vyvarovat některým vrytým způsobům v komunikaci s dítětem, i když člověk teoreticky ví, že ten způsob není správný. Mně pomáhá, když si představuju, že nejednám s (malým "hloupým") dítětem, ale třeba právě s tím kolegou v práci :)).
Jinak si myslím, že metody komunikace, kterým se věnuje knížka, mohou být používány bez ohledu na věk dítěte, u nás se je snažíme cíleně využívat od těch 2 let věku.
Odpovědět