Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
19.1.2017 23:59:46
Maargitt, tak třeba u mého syna vím, že by mu asi docela pomohlo, kdyby šel do školy s nějakými kamarády ze školky....ale už dlouho dopředu jsme věděli, že to tak nejspíš nebude, protože chodil do speciální školky, kam většina dětí dojížděla z různých koutů Prahy a někteří byli i mimopražští...takže šance, že by s někým pak chodil do školy, byla minimální....no, nakonec s jedním spolužákem ze školky teď do té logo třídy chodí, s jeho maminkou jsme už od té školky kamarádky, ale kluci si zase nijak moc blízcí nejsou...myslím, že kdyby tam neznal vůbec nikoho, tak by to vyšlo nastejno...
|
maargitt & dráčátka | 67638 |
19.1.2017 23:35:40
Navíc i tu střední si někdy děti vybírají podle toho, kam jde jejich kamarád/kamarádka - třeba moje sestra to tak udělala, i když to zrovna v jejím případě nebyl moc dobrý nápad
monty, on to většinou nebývá moc dobrý nápad kdybych dala dceru do spádové školy, aby šla s holčičkama ze školky, dopadly bychom patrně ještě hůře, než tam, kam začala chodit |
maargitt & dráčátka | 67638 |
19.1.2017 23:33:27
z dobře deset škol v blízkém či dalekém okolí dělá školu nanečisto jedna
tři mají přípravný ročník zbytek nic |
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
19.1.2017 23:14:54
Delete, jo to je ono, tady to ale v několika školách okolo dělali tak, že to bylo cca 5 lekcí, každý týden jedna a bylo to vždycky na jaře, po zápisech...takže děti ještě před prázdninami poznali školu, budoucí spolužáky, paní učitelku...a v září už věděli, do čeho jdou
|
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
19.1.2017 23:11:54
Tuten, však jo, já bych ho kvůli nulťáku taky nikam nevozila, jedině že by to byla škola, kam bych chtěla, aby potom chodil, to by pak byla pro něj výhoda, že by to prostředí už znal (a nemyslím jenom děti, spíš prostředí školy, jak to tam chodí, znal by od vidění učitele apod.)...ale jelikož nikde v žádné pro nás přijatelné škole nebyl, tak jsme hledali jiné možnosti....v podstatě měl možnost jít bez odkladu (v malém kolektivu by to dal), nebo nulťák (ten jsme nechtěli) a nebo odklad (na to už se ale ve školce celkem nudil)...nakonec nám přišla do cesty ta logo třída s rozloženým prvním ročníkem do 2 let, takže šel přesně v 6,5 bez odkladu....díky té rozložené první třídě skončí vlastně ve stejném roce, jako kdyby ten odklad měl...jen se nenudil další rok ve školce, ale už se pomalejším tempem učil ve škole....
Jinak sama jsem psala, že kdyby neměl žádné problémy, tak by mě nenapadlo vůbec o nulťáku uvažovat, ten beru prostě že je pro děti, které ho potřebují z nějakého závažnějšího důvodu, než že by se ve školce nudil... |
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
19.1.2017 23:03:09
Tuten, v naší části Prahy jsem tenkrát hned u několika škol v okolí zaregistrovala, že dělají tyhle "přípravné lekce" - většinou to bylo cca 5 setkání (jednou za týden hodina), kdy si "hráli na školu", poznávali školu a jak to tam chodí, každá lekce byla zaměřená na něco jiného, poznali budoucí paní učitelku...bylo to pro zapsané prvňáky, co měli nastupovat do té školy...
|
Delete | 8214 |
19.1.2017 20:31:35
Tutenstein,
naopak, já myslím, že je to přesně ono. |
Delete | 8214 |
19.1.2017 19:45:35
Tutenstein,
na té škole, kde jsem dřív učila, se v přípravném týdnu dělala jako škola pro budoucí prvňáky, každý den tam byli něco jako dvě hodiny, zkoušeli si běžný školní režim, učili se orientovat ve škole, přitom si hráli, něco se jako učili, takže potom "naostro" šli vlastně už do známého prostředí. |
Jana, 2/07+10/08+5/11 | 81165 |
19.1.2017 19:12:37
U nás se dá do nulťáku chodit od pěti. Kluci chodili a moc jim to pomohlo, byli oba odkladoví, takže v tom odkladovém roce chodili tam, staršímu to pomohlo výrazně, v první třídě neměl výraznější problém, mladší v první bojuje, a jsem ráda, že jsme tuhle možnost využili. Pavlína půjde normálně v 6 a půl do první třídy, tam to nevidím jako nutnost. Na takové to okoukání, otrkání je to, myslím, ideální, zvlášť pokud to bude ve škole, kde pak bude pokračovat (což bohužel u nás nebylo).
Neteř do nulťáku poslali až z první třídy, byla pomalá, nejistá, otrkala se tam, dochodila tam rok, pak se vrátila do svojí školy do první třídy a od té doby bez výraznějších problémů. |
Delete | 8214 |
19.1.2017 16:36:11
maargitt,
tvoje dcera není cílová skupina, pokud nemá nějaký významný problém, který je třeba řešit třeba pravidelným nácvikem, není důvod, aby do nulťáku chodila. Jinak já třeba v nulťáku suplovala a rozhodně ho považuju za přínosný pro ty děti, kterým je určen. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.