Otázka
Odpověď
Špatný prospěch
19.6.2002 17:32:33 Zdenka,syn 15 let
Dobry den,
mam velikou prosbu.Muj 15 lety syn konci 8.rocnik ZS.Z CJ mu hrozi 5, M - 4, Ch - 4,ostatni predmety 1-3.Do seste tridy mel prumer do 1,3.V 7 tride 4 z Cj, i tak prumer do 1,4.Je bystry,inteligentni,nekdy az prilis.V hodnoceni skolniho vysledku,to vsak neni vubec videt.Syn ma velice vyvinuty smysl pro spravedlnost a vadi mu rozdilne pristupy vyucujicich k jednotlivym zakum.Je i dost osobity,co se tyce vzhledu.Bohuzel jsme na prelomu rijna a listopadu odjeli na 3 tydny do USA.Myslela jsem,ze mu prospeje videt svet a pochyti i anglictinu,(z te ma 2)ale ve skole jsem se pak dozvedela,kdyz jsem prisla resit jeho zhorseny prospech,ze kdyz mame cas jezdit po svete,tak se ma i poradne ucit.A od te doby je situace spatna, at se s nim ucim nebo ne,skolni vysledky jsou spatne.Kdyz s nim o tom hovorim,rekne mi,ze i kdyz ma snahu, nekterym vyucujicim je to stejne jedno.Nepise si tahaky a ukoly si dela doma,kdyz nezapomene(zapomnel 3x za Q.)Ucitelky si stezuji na jeho pristup k nim, ze nema spravnou miru pokory a diskutuje.On zase oponuje,jejich pristupem k nemu....Ve tride jsou z 24 deti 2 deti s vyznamenanim.Ostatni deti maji spise 3 a 4.Zadne dite nema 1 z Cj ani M.Ve skole sice hlasaji pomoc rodicum pri reseni problemu,ale neni to pravda.Vloni skoncilo 1 dite dokonce v peci psychologa,jakou melo hruzu z ucitelky Cj.Ve tride je i divka s mentalni anorexii,ktera ma vysledky lepsi prave proto,ze vzbuzuje litost.I 3 vietnamské deti maji napr.lepsi znamky z Cj,coz se mi zda velice podivne.Syn treba pise domaci ukol a nahlas doplnuje i,ale napise y.Souveti a vetne rozbory mu pripadaji na nic,ani po hodinovych vykladech a zduvodneni jim nerozumi.Na druhou stranu ma nejlepsi jazykovou zasobu z cele tridy.Na moje otazky vyucujici odpovida:Syn se neuci a nema vubec o ucivo zajem, je chytry,tak ho donutim spatnou znamkou k aktivite,nejak se prece musi nechat zlomit.On se ovsem pred ucitelkou zlomit nenecha a tim ji provokuje.Na jinou skolu prestoupit nechce,ma tu kamarady a bydli hned vedle.Chtela bych dodat,ze z otcovy strany ma v anamneze schizofrenii(sestra jeho otce v plnem rozsahu a otec snad kompenzovany stav,bez lecby.)Otec se s nim po rozvodu prestal stykat, je to 12 let a ma jinou rodinu.Ve 4 letech jsme chodili na logopedii.Syn na psychologicke vysetreni nechce a neni mozne ho nutit.Take je velice zapomnetlivy.Na zadnych spec.vysetrenich jsme nikdy nebyli.Prosila bych Vas o konzultaci nebo jinou radu,nebot uz si nevim rady,co dal.Nechci znevazovat skolu,ale take nechci,aby se ke me obratil zady.Dosud spolu komunikujeme,i kdyz tvrdi,ze mu nerozumim.Pristi rok by chtel delat talentove zkousky na vytvarnou skolu.Bavi ho kresleni,sport,prirodopis a muzika.
Dekuji.
mam velikou prosbu.Muj 15 lety syn konci 8.rocnik ZS.Z CJ mu hrozi 5, M - 4, Ch - 4,ostatni predmety 1-3.Do seste tridy mel prumer do 1,3.V 7 tride 4 z Cj, i tak prumer do 1,4.Je bystry,inteligentni,nekdy az prilis.V hodnoceni skolniho vysledku,to vsak neni vubec videt.Syn ma velice vyvinuty smysl pro spravedlnost a vadi mu rozdilne pristupy vyucujicich k jednotlivym zakum.Je i dost osobity,co se tyce vzhledu.Bohuzel jsme na prelomu rijna a listopadu odjeli na 3 tydny do USA.Myslela jsem,ze mu prospeje videt svet a pochyti i anglictinu,(z te ma 2)ale ve skole jsem se pak dozvedela,kdyz jsem prisla resit jeho zhorseny prospech,ze kdyz mame cas jezdit po svete,tak se ma i poradne ucit.A od te doby je situace spatna, at se s nim ucim nebo ne,skolni vysledky jsou spatne.Kdyz s nim o tom hovorim,rekne mi,ze i kdyz ma snahu, nekterym vyucujicim je to stejne jedno.Nepise si tahaky a ukoly si dela doma,kdyz nezapomene(zapomnel 3x za Q.)Ucitelky si stezuji na jeho pristup k nim, ze nema spravnou miru pokory a diskutuje.On zase oponuje,jejich pristupem k nemu....Ve tride jsou z 24 deti 2 deti s vyznamenanim.Ostatni deti maji spise 3 a 4.Zadne dite nema 1 z Cj ani M.Ve skole sice hlasaji pomoc rodicum pri reseni problemu,ale neni to pravda.Vloni skoncilo 1 dite dokonce v peci psychologa,jakou melo hruzu z ucitelky Cj.Ve tride je i divka s mentalni anorexii,ktera ma vysledky lepsi prave proto,ze vzbuzuje litost.I 3 vietnamské deti maji napr.lepsi znamky z Cj,coz se mi zda velice podivne.Syn treba pise domaci ukol a nahlas doplnuje i,ale napise y.Souveti a vetne rozbory mu pripadaji na nic,ani po hodinovych vykladech a zduvodneni jim nerozumi.Na druhou stranu ma nejlepsi jazykovou zasobu z cele tridy.Na moje otazky vyucujici odpovida:Syn se neuci a nema vubec o ucivo zajem, je chytry,tak ho donutim spatnou znamkou k aktivite,nejak se prece musi nechat zlomit.On se ovsem pred ucitelkou zlomit nenecha a tim ji provokuje.Na jinou skolu prestoupit nechce,ma tu kamarady a bydli hned vedle.Chtela bych dodat,ze z otcovy strany ma v anamneze schizofrenii(sestra jeho otce v plnem rozsahu a otec snad kompenzovany stav,bez lecby.)Otec se s nim po rozvodu prestal stykat, je to 12 let a ma jinou rodinu.Ve 4 letech jsme chodili na logopedii.Syn na psychologicke vysetreni nechce a neni mozne ho nutit.Take je velice zapomnetlivy.Na zadnych spec.vysetrenich jsme nikdy nebyli.Prosila bych Vas o konzultaci nebo jinou radu,nebot uz si nevim rady,co dal.Nechci znevazovat skolu,ale take nechci,aby se ke me obratil zady.Dosud spolu komunikujeme,i kdyz tvrdi,ze mu nerozumim.Pristi rok by chtel delat talentove zkousky na vytvarnou skolu.Bavi ho kresleni,sport,prirodopis a muzika.
Dekuji.