2.11.2009 16:24:06 sally
Re: Angličtina pro předškoláky - má to smysl?
Žijeme v Kalifornii, jsme česká rodina, s českými přáteli (i naše pediatrička je slovenka) - nicméně sousedi jsou američani (máme tu spoustu malých dětí v sousedství, takže děcka lítají furt venku)... Syn chodil do školky, od 2,5 let na cca 6 hodin týdně - a anglicky se tam teda moc nenaučil. Až když jsme ho dali na každodenní dopolední docházku (tj. asi 15 hodin týdně) před nástupem do školy, tak se naučil líp.
Dcera se anglicky naučila ani nevím kde... v roce a půl stála u okna pokojíčku a křičela ven na sousedovic kluky anglicky. Ale ta už měla staršího bratra a ty děcka v sousedství.
Můj názor - půl hodiny týdně je absolutně k ničemu, děti se naučí jazyk velmi snadno, ale tím, že v tom prostředí žijí, že poslouchají rodilé mluvčí a učí se rovnou celé fráze atd. (stejně jako se učí "rodný" jazyk). Tenhle systém dětem funguje do cca deseti let.
U takovéhleho kroužky záleží částečně na tom, JAK se to ty děti učí a KDO je to učí.. jeslti je učitelka češka a učí děti odříkávat "kočka - cat", tak je to totální ztráta času. Jeslti se děti učí nějaké básničky, říkanky, tak možná budou umět básničky a říkanky, ale nepomůžou jim, aby si na pískovišti řekly o lopatičku. Možná bych zkusila pořídit nějaké pohádky na DVD v angličtině a pouštěla to - to může pomoct tomu, aby ten jazyk nezněl dítěti "cize", aby ho dokázalo vnímat a částečně rozumět (já díky vídeňské televizi, kterou jsme chytali na chalupě, rozumím vídeňské němčině, i když jsem se německy nikdy neučila - rozumím velmi rámcově, vím o čem je řeč, ale nepochytím detaily - a vůbec nerozumím německé němčině).
Odpovědět