27.8.2010 14:40:43 Vážný
Re: Proč čeští studenti podvádějí při testech více než zahraniční?
Ještě bych dodal, že je to hodně o dodržování spravedlivého hodnocení. Když jsem přišel do am. firmy, strašně mne překvapilo jak často a jak moc se dělá z různých hodnocení, ale také že proti předchozím firmám je to hodnocení, zvláště v cizině, konstruktivní a spravedlivé, často lepší než by člověk dal sám sobě.
Mám pocit, že americká společnost z tohoto roste, ale s tím, že známka ve škole, podobně jako běžný rozsudek jsou předvídatelné. Že zřejmě faktor ondividuální obliby, bolavých zubů učitele a hlavně náhody hraje daleko menší roli než u nás. To klíčové je co si pamatuju ze škol i z VŠ je, že zkoušky málokdy pokryly celou oblast, ale daleko častěji šly do extrémní hloubky u náhodně vybrané oblasti, což je přesně proti té předvídatelnosti a spravedlnosti.
Také zřejmě americké školy daleko dříve odhalí různé individuální problémy ve stylu učení apod. (Učí děti i rodiče pravidlené domácí přípravě, její struktuře atd.) Takže pak lze s mnohým lépe pracovat..., pokud je někdo dyslektik, nebo má výrazný deficit paměti apod.
Odpovědět