12.10.2010 16:56:32 štěpánkaa
Re: Nová maturitní zkouška
Vážný - myslím že nemožnost jít na WC je hlavním problémem zkoušky nejen pro studenty, rovněž pro učitele. Dnes jsem strávila Téměř 2 a čtvrt hodiny v učebně se studenty, kteří psali didaktický test z jazyka, poté co jsem měla 10 minut na oběd a dopoledne cca hodinu a čtvrt jiný test. Někteří studenti mají v jediném dni třeba 3 zkoušky
, které trvají 60 nebo 90 minut - podle obtížnosti + cca 15 minut na administrativu. Dle mého je to pro vystresované středoškoláky (a postarší učitele) problém. Pokud student opustí učebnu, zkouška pro něj končí a hodnotí se jenom co napsal. U nás jsme pití na lavici dovolovali, i když kolega říkal, že včera v TV říkali, že ani pití ne. Na jídlo neměli pomyšlení, ale pro cukrovkáře apod by jistě byla výjímka. Při generálce byli studenti v některých předmětech hotoví dříve, někde psali až do limitu. v matematice např. neměli všechno učivo probrané - to ale nešlo nijak vyřešit, na různých středních školách mají neprobranou jinou část matematiky... Základní úroveň byla asi až na 3 příklady cca na úrovni ZŠ.
Jinak bylo s tím plno zbytečné administrativy, krátké pauzy mezi testy (aspoŇ pro učitele ano, jak to vnímali studenti, nevím). My ve škole hendikepované studenty nemáme, ale součástí školení je i návod, jak postupovat u nich, myslím že minimálně mají více času na práci.
Za hlavní věc, kterou vytýkám státní maturitě považuji její neobjektivitu - např v jazycích a češtině se větší část zkoušky hodnotí přímo na škole JEDINÝM hodnotitelem. Co je na takové maturitě státního - nevím....
Odpovědět