Je to na prd, s prominutím.
Z cizího jazyka píšou dvě "slohovky" o celkovém rozsahu slov větším než z ČJ, mají na to stejně času jako na češtinu a narozdíl od češtiny si nemůžou volit z několika témat, ale dostanou zadáno jedno. Takže v podstatě by měli umět cizí jazyk lépe než mateřský.
Dvě hodiny bez možnosti odchodu jsou taky nesmysl.
Není pravda, že hodnotí jeden člověk. Správně mají hodnotit dva nezávisle a pokud se neshodnou, zhodnotí třetí. Že si to mnozí učitelé zjednoduší a domluví se, že se prostě shodnou a opraví všechno jen jednou je jiná věc.
Co mi přijde absurdní, tak ty "bezpečnostní manévry" s tím vším. Všechno je zapečetěné (ale nenápadně rozlomit a pak slepit pečeť by nemusel být až takový problém) vše se předává oproti podpisu, na všem je výkaz, tabulka, papír. Ale až to studenti napíší, tak slohovky, které se opravují ve škole, vyfasují proškolení hodnotitelé (učitel s 20-letou praxí by bez tohoto školení nebyl uznán schopným opravit slohovku
) do ruky a mají týden na to, aby písemky opravili. Co se s nimi bude dít během toho týdne nikdo nehlídá. Takže pokud se se studenty domluvím, že si přijdou odpoledne opravit chyby, nikdo s tím nic nenadělá. Když si vezmu slohovky domů a cestou mi je někdo ukradne, tak byly všechny tajnosti taky na houby....
A to už nemluvím o tom, že je neskutečný zmatek v tom, jak za sebou budou jednotlivé části ve skutečnosti navazovat. Podle posledních informací, které mám, budou napřed probíhat ústní, pak písemné zkoušky. Nikdo netuší, kdy bude svaťák, kdy se bude uzavírat klasifikace a podobné organizační záležitosti.