Právě že tohle je taková podivná diagnóza, někdo to má a ani o tom neví, protože mu to vůbec nevadí a někdo je jako naše Madlí - prostě mimoň.
Ona je typický umělec, moc krásně maluje, keramiku má teda děsnou, ale pomáhá jí to v koordinaci, tak tam chodí, i když víc ji bere to kreslení. Tanec a pohyb - veliké nadání, pokud to může dělat po svém. Jakmile má někoho napodobit, nejde to (musím se postavit za ní a doslova s ní hýbat jako s loutkou, pak to chytí a i zopakuje).
Výš zmíněná nepraktičnost - tak to je naše. Nedovedu si představit, že by příští podzim ve škole našla svou šatnu, své bačkorky, svou třídu, donesla do ní svou aktovku a vyndala z ní správné věci na první hodinu. To by jí odvařilo na celé dopoledne

. Je schopná zabloudit i v našem bytě. Je naštěstí dost pohodová povaha a dělá si z toho spíš legraci, než by ji to nějak stresovalo, zase na druhou stranu ji to moc nemotivuje sama se snažit. Realita ji víceméně míjí, žije si ve vlastním světě. Hodiny vydrží hrát si s figurkami, vymýšlet jim světy, příběhy-vystačí si sama.
Jinak inteligenční problém nemá, je spíš v nadprůměru, ale bohužel to zatím neumí podat. Nicméně paní psych. mě uklidnila, že v pubertě, kdy začne používat více logiku, vytvoří si své vlastní postupy, memotechnické pomůcky atd., se situace otočí a bude mít naopak plus v tom, že umí používat obě hemisféry, bude snáz pronikat do problémů a bude více empatická vůči ostatním (což už dnes je velice).
Díky za rady, zkusím vše, moc se mi líbí logopedické pexeso, objednám to a uvidíme. I když tedy - pokyn "vytvoř větu" se právě ukázal nad její síly i po několikerém vysvětlení....ale je to ještě prcek.