19.4.2011 9:37:37 Petra
Běžné?
Obávám se, že tohle začíná být dnes běžné jednání a vlastně se nedivím, že jsou soudy naprosto zahlceny.
Stalo se nám něco podobného s kočárkem.
Paní ho cca po roce reklamovala, vady byly odstraněny (protože byly odstranitelné), vše vyřízeno, zapůjčen náhradní kočárek.
Paní si pro opravený kočárek nepřijela, pouze zaslala dopis, že odstupuje od smlouvy (bez nároku), neakceptovali jsme, svůj kočárek si nevyzvedla, náš nám nevrátila a po cca dvou letech od soudu dopis s náhradou škody cca 20000 - svévolné obohacení. Sedm tisíc za kočárek, okolo tisícovky soudní výlohy, 9 000 !!!! dopis od právníka.
Obchodujeme kočárky už 18 let, NIKDY jsme takovéhle jednání nezažili, vše vždy OK, tenhle soud proběhl bez nás i bez oznámení a je jen na nás, abychom se odvolali. Už se stalo, doložili jsme, vysvětlili, ale prostě - zdá se to přitažené za vlasy.
Už proto, že soud odsuzuje podle žalovaného a jeho úmyslně neúplně uvedených dat. A asi jsou dvě možnosti - zaplatit, anebo se odvolat s tím, že nikdy člověk neví, na čí straně soudce bude (většinou bohužel bývá na straně "podvedeného" zákazníka a proti "kapitalistovi". Omlouvám se za ten výraz, ale - nikdy jsme se nesnažili zákazníka napálit ani okrást.....ale už jsme to zažili jednou - u neplatiče nájemného v našem bytě. Soudce dal za pravdu jemu a nás vyzval, abychom ho tam nechali bydletzadarmo dál, protože je proti dobrým mravům ho chudáka vystěhovat).
Nevím, jak náš soud dopadne, myslím, že jsme nijak nepochybili, naopak jsme vyšli zákaznici vstříct. Myslela jsem, že tento způsob řešení reklamace je ojedinělý, ale koukám když v tom někdo umí chodit a navíc má třeba právníka v rodině, pojezdí si a ještě si trochu přivydělá, když se za úhradu dopisu "šábnou"....má každý čtyřiapůl tisíce.
Odpovědět