Re: Jak na "zlé" dítě?
Njn, ono by to mělo být, myslím, tak, že takové dítě je v normální základce, kde:
1) třída má 15-20 dětí
2) pokud je porucha vážnější a dosud nekompenzovaná, má ASISTENTA (ne psychologa)
3) učitelka je v problematice kvalitně školená (je absurdní blbost oddělovat specku od "běžné" pedagogiky, pokud integrujeme)
4) s dítětem a jeho rodinou se i mimo vyučování produktivně pracuje
5) existuje něco jako "referenční" psycholog, který je k dispozici učiteli, pokud nastanou problémy, je ochotný přijít do školy na supervizi (a třeba i vícekrát než jednou) a pomoci řešit, ne je blinkat (pardon) politicky korektní blabla (druhý pardon).
Takové školy u nás vpodstatě neexistují a učitelů je velmi málo a pořád ubývají. Psychologa, kte by byl ochotný udělat supervizi přímo ve škole, jsem nepotkala, žádala jsem víckrát, když jsem měla pochybnosti nebo si nevěděla rady, vždycky to "z objektivních důvodů" nešlo. Dtto prosby o pomoc s navržením konkrétní strategie pro konkrétní dítě, max ti dají ofocený papír s povídánkami, kterých jsou plné časopisy typu Ona Dnes.
Přesto doopravdy není řešení takové děti izolovat a dokonce jim de facto bránit v přístupu ke vzdělání, to je i protiústavní (pokud bynás jiná hlediska nezajímala).
Odpovědět