8.10.2011 2:12:42 Dari79
Re: Ochranná známka
Ono jde o to, co vlastně chceš chránit.
Ochranná známka chrání nějaké označení (název firmy, logo, reklamní slogan atd.). Nezabrání tomu, aby někdo začal vyrábět totéž. (Tj. každý si může otevřít restauraci, kde bude strkat do housky kus masa, zeleninu a kečup, ale nikdo ji nesmí nazvat McDonalds, nebo použít červeno-žlutou kombinaci, nebo dva obloučky...). Takže když si vymyslíte pěkné logo, vtipný slogan apod., tak se to možná vyplatí - zvážit poplatky.
Výrobek jako takový chrání spíš patenty (ale to spíš u průmyslového zboží) nebo užitný vzor, ale to je fakt docela náročné na vyřízení i finančně nákladnější. Navíc to chrání opravdu jen originální myšlenky, nikoli něco, co je jinde v Evropě již běžně dostupné, jen to k nám prostě zatím nikdo nedovezl. Navíc ochranu může mít vyřízenou už první výrobce, třeba celoevropskou.
Odpovědět