Re: Výuka českého jazyka pomocí hry se slovy a jazykem obecně a pomocí tvůrčího psaní
Tady už ne, ve mně je ten blok přirozeně a právě čí dál lepší znalostí gramatiky a slovíček se odbourává, alespoň tedy v jazycích, které se neliší výslovností hlásek (takže francouzsky ani anglicky mě mluvit prostě nedonutíš ten blok je věčný
)....
Současně se odmítám učit jazyk tak, jak je dneska ve velké oblibě, tedy že se na tebe mluví pořád jen v tom jazyce a ty to "naposloucháš"....Naopak mi pomáhá, když znám základní mluvnická pravidla a mohu je používat....
Jinak řečeno, pro výuku českého jazyka upřednostňuju úplně jiný styl výuky než pro výuku jazyků cizích...takže bych si tipla, že to, co funguje v jednom jazyce, nemusí fungovat v jiném....
A vidím to i u holek, strašně špatně se jim tvoří věty, když neznají časování slovesa to be, neumí vyjmenovat osobní a přivlastňovací zájmena, neznají pravidla pro základní stavbu vět (otázka, odpověď)....k čemu pak je, když cokoliv zopakují, když neumí odvodit alternativu
. A právě jak čím dál víc zjišťují, že to a to neumí, tak se blokují i v tom mluvení a nejsou si jisté ani v tom opakování, protože s vlastně nedokážou zkontrolovat, že to říkají správně.
Odpovědět