Tatramelko, nedocitam diskuzi, nestiham, tak se mozna budu opakovat
pardon
Stehovali jsme se kdyz dceri bylo 3.5r. Cestinu mela vybornou a to byl pro nas zaklad. Nepripravovali jsme ji nijak, ono to taky bylo rychle, od rozhodnuti do vystehovani byly 3 mesice.
Prvniho pul roku nechodila do skolky, nechtela anglictinu, pohadky ji nevadili, ale mluvit nebude. My jsme na ni anglicky nemluvili, protoze nemam anglictinu na takove urovni, abych ji mohla ucit dokonale (tot muj nazor). Zacala mluvit s nastupem do skolky, posleze do skoly. Ve skolce se ji perfektne venovali, udelali ji karty se znakama a obrazkama, hodiny s ni nekdo sedel na zemi a cetl knizky. Klobouk dolu. My jsme doma stale mluvili cesky, bez vyjimek.
Dnes tu mam dalsi deti a neucim je anglicky, planovite na ne nemluvim anglicky (jen obcas, kdyz je to jednodussi, spis mi to ujede). Anglictinu pobiraji z okoli a hlavni napor maji-budou mit s nastupem do skolky-ly.
Deti nejsou blbe, jsou houby a naberou si ten jazyk z okoli. Ty si s nimi zachovej matersky jazyk, aby jim zustal jeden jazyk, ktery umeji perfektne a jsou schopni v nem rict absolutne vse, vnitrni pocity, strachy, vsechno. To v novem jazyce nejakou dobu nebudou umet rict a mohli by se citit v pasti.
Neboj se toho, oni dalsi jazyk naberou az v miste. Ale jeste jedna vec, dej si potom po odjezdu pozor, protoze deti jsou taky bytosti line a kdyz zjisti, ze skola, kamaradi, TV, vse mluvi anglicky a i maminka s tatinkem to umej, tak se ti na cestinu budou snazit vykaslat (nerikam, ze vsichni, ale je to dost casty jev). Potom sice budou patlat jazyky dohromady, ale ty si trvej na cestine. Jsou studie, ktere ukazuji, ze detem v mladsim skolnim veku trva pouze 2 roky "zapomenout" puvodni jazyk, pokud je nahrazen ve skole jazykem jinym a ten puvodni, matersky, neni dostatecne upevnovany.