29.10.2013 22:12:27 Firenza
Prvňáček neslyší jednotlivá písmena ve slově
máme doma prvňáčka - je mu již 7 let, na školu je zralý, chodí tam rád, soustředit se umí velice dobře, slovní zásoba dobrá. Ve škole se učí číst "genetickou metodou" a na začátku šk. roku nám bylo řečeno, že děti se naučí číst "jakoby sami" a že nemáme nic řešit a opravdu jsme žádné úkoly na písmenka a čtení nedostávali. Děti se do podzim. prázdnin naučily všechny samohlásky a asi 12-15 souhlásek. Syn tato písmenka ovládá. Krátce před prázdninami začaly číst jednoduchá slova, a na prázdniny dostaly úkol procvičovat čtení slov ( mísa, nese...ale např. i...list,kost ) a také číst jednoduché věty. Já včera zjistila, že syn nejenže nepřečte věty, nepřečte ani slova (např. ves,pes...) a dnes kdy jsme skoro tři hodiny spolu nad tím seděli jsem zjistila, že on prostě "neslyší" písmenka ze kterých se skládá slovo. VANA není V-A-N-A ale řekne jen VN. KÁVA není K-Á-V-A ale KV. Vypadávají mu úplně všechny samohlásky ! Složitější slova jsem raději ani nedělala. A naopak také : LES je pro něj pořád L-E-S. LES si z toho v hlavě nesloží. A když mu dám na magnetickou tabulku rozházená písmenka N,O,T,A a chci napsat NOTA, tak NT dá správně a samohlásky seřadí hezky na konec za ně. Vygooglila jsem si, že právě genetická metoda s tímto rozkládáním a skládáním slov počítá, ale co dělat,když to dítě prostě neslyší. Je tato schopnost všem daná, nebo se musí nějak naučit? Umějí vaše 5-7leté děti "hláskovat" ? Ve školce se tím pokud vím vůbec nezabývali, důraz byl na grafomotorice. Já jsem ted´úplně zmatená, co mám dělat. Syn je smutný, vidí, že mu to nejde i když se snaží a já mu neumím vysvětlit proč. Zajdu určitě z p.uč., ale dopředu si maluji čerty na zeď, jak ve čtvrtek budou všichni spolužáci slabikovat " Had nemá nohy " a moje dítě vůbec netuší, která bije.
Odpovědět