30.10.2013 22:17:17 Janina&2
Re: Prvňáček neslyší jednotlivá písmena ve slově
nam zacala skola 12.9., jeden den vylet, takze presne 6 tydnu mi dite chodi do skoly. ted ma tyden prazdnin a hned po nich mame rodicovskou schuzku na tema cteni a psani. na prvni schuzce, ktera byla hned na zacatku sk.roku nam, p.uc. rekla, ze cist a psat se budou ucit jinak, kratce vysvetlila a rekla, ze na to bude delat jeste extra schuzku.
pismenek se naucili tusim 5, ale umi jich pasivne podstatne vic. k pismenku si pamatuje obrazek a spoji si to napr. N jako NOS a vi jak se N pise.
uci se prvne poslouchat, pak se nauci psat (pry je normalni, ze deti pri tom psani vynechavaji samohlasky) a pri psani se uci cist.
takze syn kdyz by mi mel hlaskovat slovo VANA, tak by mi rekl VN ... ucitelka nam to ukazovala na jednom slovu, jak se postupne vyvyji - prvne deti pisou jen samohlasky, pak pridavaji nektere souhlasky, spravne psat budou umet nekdy na konci druhe tridy a cist prave bez slabikovani a to budou umet jeste pred velikonoci.
taky jsem zvedava, ale dodrzuju to co u starsiho syna. do delani ukolu se nemicham, kontroluju jejich uplnost a pouze na pozadani jejich spravnost. V prvni tride diteti, ktery ukoly dela intenzivne (a neodbihava od nich) to nema trvat dyl jak 30minut. pokud by potreboval dele, tak mame s ukoly klidne zkoncit a napsat to do notysku. deti to ma bavit a nemaji se pretezovat (to rekla p.uc. na schuzce).
Odpovědět