Re: Kolik slov přečte váš druhák za minutu ?
Yuki,
to se samozřejmě dělá. Ale právě ve chvíli, kdy zjistíš, že dítěti smysl čteného uniká, potřebuješ zjistit, proč to tak je....a pomalé čtení toto porozumění zhoršuje, já náročnější na pozornost a na paměť.
A příčin pomalého čtení může být spousta, takže v druhé fázi pak zjišťuješ, proč dítě čte pomalu. U někoho je to proto, že pořád slabikuje (a pak tedy zjišťuješ, jestli jen proto, že nemá nacvičeno, nebo právě proto, že tam je nějaká porucha)...u někoho dochází k dvojímu čtení, což má zase řadu příčin....někdo jen odhaduje slova místo čtení a když mu to přestane dávat smysl, ve čtení se vrací, což taky hodně zpomaluje...někdo je prostě jen celkově pomalý v tempu a nízká rychlost čtení koresponduje s celkovým nastavením a vlastně mu vyhovuje.
Taky nemá smysl si představovat, že se rychlost čtení sleduje pořád...opravdu je to tak jednou za čtvrt roku...a normální učitel to udělá, aniž si toho dítě všimne....prostě se jen jednou při hlasitém čtení zaměřuje víc na tu rychlost, počítá slova (i na to jsou metody), zaznamenává chyby....během půlhodinky máš zachycenou celou třídu, odpoledne si to pak vyhodnotíš...a příště sleduješ třeba už jen ty, kde ti vyšel nějaký problém a zaměřuješ se zase na něco jiného...
To, co popisuje zakladatelka, je o ničem a smysl to nedává

.
Odpovědět