Re: Kolik slov přečte váš druhák za minutu ?
qweeerty,
tak ještě jednou....opakovaně píšu, že soutěže a čtení na rychlost na známku je blbost, přesto si učitel rychlost čtení potřebuje otestovat mimo jiné proto, že mu to dokresluje obrázek o problémech dítěte. Nejde o to, že čte pomalu, ale pokud čte pomalu, začne zkoumat, kde je příčina a podle toho dále směřovat pedagogickou diagnostiku, což je jedna z povinností učitele nezbytnost pro výuku, protože musíš vědět, kde má dítě problém, abys s ním mohla problém...a ne každý problém je důvodem k vyšetření v PPP. Takže i učitel testuje rychlost a znovu to napíšu....pokud to dělá správně, dělá to tak, aby o tom dítě nevědělo nebo ho to alespoň nestresovalo (nikdy neznámkovat).
Takže prostě sledování rychlosti čtení není k ničemu, ale je součástí základní diagnostiky (je nutné vyplnit i do papírů, které učitel musí vyplnit pro poradnu...ne třeba počet slov, ale tempo na základě té tabulky...pomalé, průměrné, rychlé).
A Delete ver mi, ze muj syn si pri testovani vsimne vsech znacek, hodinek a podobnejch "nenapadnejch" znameni.
Věřit ti můžu, ale ty mi věř, že se rychlost čtení testuje a bez tohoto zjištění se diagnóza dyslexie alespoň v ČR prostě nedává, protože na základě té rychlosti se pak další diagnostika zaměřuje určitým směrem....je to důležitý podklad pro to, na co se zaměřit.
Nevím, jak byl testován tvůj syn, ale tady děti sedí u jiného stolu než testující pedagog, na jeho stůl moc nevidí, navíc když se soustředí na čtení, tak nedokážou sledovat, co dělá člověk, který k nim sedí bokem. Pedagog si dělá poznámky do svého textu, hodinky má prostě na stole, nic na nich nemačká, nijak se jich nedotýká....
Viděla jsem způsob testování u několika různých testujících, na rozdíl od rodičů jsem byla přítomna celému průběhu spec. ped. diagnostiky (druhá část je psychologická, tam jsem přístup neměla protože jsem byla student spec. ped. a ne psychologie). Diagnóza se pak stanovuje na základě vyhodnocení obou částí vyšetření. Takže já nemůžu dát diagnózu, ale znám průběh té spec. ped. části a vím, co se zkoumá a jak se to vyhodnocuje (měla jsem k nahlédnutí)...a i když jsem u toho nečetla, fakt jsem nestihla sledovat vše, co si tam spec. pedagožka psala a dělala.
Odpovědět