Re: Asistent do školky
Defucto,
ano, těžší formy vývojové dysfázie mohou mít podobné projevy jako autismus, podstata je totiž stejná, tedy neporozumění řeči. Jenže u autistů jsou pak ještě další projevy, které se s nasazením komunikačního prostředku nemění, u dysfatiků se s vývojem řeči a schopnosti porozumění stav upravduje.
Chápu švagrovou a její motiv, protože ano, to dítě ve školce má větší šanci odpozorovat, co se po něm chce. Ale ve třech nebp čtyřech letech nezvládne odpozorovat vše a se vším se poprat, proto ten asistent, aby ho tím provedl...bez asistenta by to bylo strašně náročné pro dítě, učitelku i ostatní děti, a s největší pravděpodobností by to skončilo konstatováním, že to to dítě nezvládá a integrace nemá smysl....
Ta raná péče by mohla pomoci, je jedno, jestli dítě má diagnózu nebo ne, jde o to, jaké má obtíže...oni dojdou, zjistí stav a doporučí, co dělat s čím pracovat, co vyzkoušet....a za několik týdnů znovu...a jede se opravdu podle potřeb dítěte....plus právě mají přehled o dalších zařízeních, školkách a tak....
Odpovědět