Re: testík v 1. třídě - je tohle normální?
Vero a měla trojku za 1-2 chyby za 20?
Ono nejde o hroucení, ale takovou pachuť unférovosti.
Pro mě osobně v okamžiku, kdy musím říct dítěti "kašli na to, tohle sis nezasloužil, ale paní uč. to takhle prostě dělá" je skoro konečná, resp. impuls bedlivě sledovat dění a pokud to jde takto dál, pak i jednat. Nejde tedy primárně o tu známku. Známky jsou takové přihlouplá pomůcka - přece každý se učíme proto, abychom něco zvládli. Ne že nám to někdo OZNÁMKUJE. To je celé vadně pojaté. Známka by neměla nachytávat na nějakých "špekách", max. by měla vyjádřit, na kolik člověk danou látku zvládá. Což spočte-li dobře 18 příkladů ze 20 (a u 2 napíše zrcadlově číslici) neodpovídá "ještě dostatečně". Zde by to měl být impulc pro učitelku pro to, že (a) nebude dávat testy z toho, co nebrali /součty více než 3 čísel/ a za (b) pokud to děti dávají s vyšší chybovostí než očekává, pak je třeba přidat - procvičování, úkolů, vysvětlování, přidat čas na vypracování.
Odpovědět