Re: ČJ - vedlejší věty
Žluťásku,
nejhorší je, že jestli k tomu někdy dojde, tak se ukáže, že najednou není co učit na druhém stupni, a možná se to nahradí jinou podobně "důležitou" náplní. Pochybuju, že by se třeba rozvolnilo učivo prvního stupně.
Jak jsme se spolu na toto téma bavily na FB, tak určování toho nebo onoho také nepovažuju za důležité, ale právě třeba to, jakým způsobem rozvíjet větu po jednotlivých slovech, to ano...takže ne že by bylo nutné vědět, že tohle slovo je přívlastek, ale že nemusím říct jen "To je kočka.", ale že se jednou větou dá říct mnohem více, když přidám další slova....a jak se může měnit význam sdělení podle toho, jaká slova přidávám...
Takže samotná nauka o stavbě vět není špatná, ale nepovažuju za dobré, jakým způsobem se učí...v podstatě se na děti valí to, co se pak úplně stejně, jen třeba s odbornějšími výrazy, učí při studiu toho jazyka na VŠ. Ale jak napsat smyslupnou rozvitou větu děti nevědí.
Odpovědět