Re: ČJ - vedlejší věty
eudo,
učební osnovy neexistují už řadu let. Takže těmi nikdo svázaný není. Ale někdo tu určuje, a tam je otázka, kdo to je, protože učitelé z praxe fakt ne, co má být náplní té které vzdělávací oblasti. O tom se dohaduje pořád.
Já nejsem češtinářka ani jazykářka, na cizí jazyky mám navíc antitalent a blok. Pokud jsem se něco naučila, tak většinou na učivu, které je tady už řadu let považované za ve výuce jazyků naprosto nepotřebné, zbytečné, zastaralé a já nevím jaké ještě.
Fakt mi nějak uniká, proč bych mněla být ta, komu je směřovaná otázka, proč se děti na ZŠ musí trápit větným rozborem v takové formě, v jaké se to učí. Myslím, že už jsem napsala, že bych si to dokázala představit jinak.
No a že se v češtině učí něco jiného než v cizích jazycích, zkoumá se ten jazyk i trochu do hloubky, je mimo jiné dáno tím, že česky většina Čechů celkem mluvit umí, takže to, co bývá obsahem výuky cizích jazyků, už prostě většina umí proto, že tím jazykem od dětství mluví.
Odpovědět