Re: ČJ - vedlejší věty
Kaipo,
podle mě neexistuje jedna správná cesta. Protože moje dítě neumí tu otázku utvořit, znamenalo by to pro ni, že neurčí ani jednu větu správně.
Se znalostí spojek minimálně zúží výběr, a pak jí buď může pomoci zkušenost (to pomáhá mně), nebo když už vybírá jen třeba ze dvou druhů, tak i šance, že tu otázku správně utvoří, je větší.
Někdo se zase bez problémů ptá, zato ty spojky ne a ne si pamatovat (já, moje druhé dítě).
Jako problém považuju, když se ukáže jen jedna cesta, jak na to. Člověku, kterému nesedne, pak nezbývá, než tápat, nebo zkusit si najít vlastní, což ale může trvat dost dlouho a dítě třeba zatím nachytá řadu špatných známek.
Plus tedy ani ty otázky někdy nejsou jednoznačné. Jswou věty, kde se můžu zeptat dvěma způsoby, u doplňkové věty se zase nesmíš zapomenout zkusit zeptat 2x, jednou ve vztahu k slovesu, jednou k podstatnému jménu...v takovém případě je určování "podle zkušenosti" jistější.
Odpovědět