27.6.2016 18:05:19 Milada.
Lído,
jo, to je jasné, ne všechny učebnice budou mít děti vždy stejné, u nás je posun o 4 roky a to samozřejmě vycházejí nová vydání, někteří učitelé chtějí jiné učebnice celkově. Ale třeba dějepisy pro velký gympl zůstaly mladšímu dítěti stejné - to už jim řekli teď, v kvartě, jaké další dějáky budou další 3 roky používat a jsou to všechny, co mělo starší dítě.
Češtiny už taky vědí, ty taky zůstávají stejné - tam mají např. stejného vyučujícího, tak to je jasné.
Němčinu budou mít taky stejnou, ale ta nelze dědit, je to učebnice s pracákem dohromady, starší to má vyplněné, škola němčiny kupuje najednou. Angliny mají jiné, ale to je dané tím, že jedno dítě bylo v horší skupině angličtinářů a druhé je v lepší skupině. Jinak by fakani měli stejného vyučujícího a zřejmě i stejné učebnice.
Matiky mají určitě stejné, fyziku si nejsem jistá.
Další předměty moc nevím, ono je ještě brzy, většinu se dozví až v září.
No a tábory? Nezapomeň, že mám těžkýho alergika, na táboře bylo mladší dítě až ve 4. třídě, kdy jsem objevila tábor, kam si může vzít účastník své lůžkoviny. To sice jelo na stejný tábor, jako starší dítě, ale na běh pro mladší děti. Pak jsme ještě další rok-dva měli doma vždy jedno starší dítě /mladší bylo na běhu pro mladší/ a pak starší jelo na běh pro starší a naopak jsme si přivezli domů mladší
Trochu pakárna, tj. střídání. Poslední tak tři roky jezděj už spolu, přestože tomu staršímu už bylo 17-20 let. Letos jedou na běh pro přerostlíky oba.
Já tím chci říct, že ne vždy je nutné dávat děti pryč od sebe. Moje děti se nikdy neviděly na prvním stupni /každé chodilo do jiné budovy a navíc tam byl věkový rozdíl/. Na gymplu chtěly být spolu. Samozřejmě nevím, jak by to vypadalo, pokud by na gympl chodilo každé dítě jinam, to jaxi nejde ozkoušet. Mé děti to spojilo, některé akce byly společné pro celý gympl. Porovnávání /negativní/ zřídka zažily, ale zažily třeba to, že se mladší šlo podívat na veřejnou zkoušku a drželo staršímu, který byl na potítku, palce. A třeba tohle mé děti hodně spojilo. Nebo naopak - starší došlo orodovat za mladší v jednom předmětu: Paní profesorko, nemůžete ještě tu moji sestru vyzkoušet? Má průměr přesně 1,5 a bojí se Vám to říct. Jo, takhle starší zařídil svému sourozenci přezkoušení a tím pádem samé.