Na naší pobočce pošty proběhla v nedávné době rekonstrukce, při které nepřidali přepážky ani pracovníky, jak by se dalo při věčných frontách očekávat, ale vybudovali nový, povětšinu dne zející prázdnotou, shop.
V návaznosti na tuto změnu se vyměnilo i vedení této pobočky a kompletní personál.
Dnes jsem absolvovala následující scénku:
Nejmenuji se Nováková, dejme tomu, že se jmenuji Náglvoglnádeníková (moje příjmení je samozřejmě daleko hezčí
a máme zdokumentovanou historii několik století zpět... tedy přejmenovávat se nehodlám). Mužů tohoto příjmení je v republice kolem 30, žen kolem 50. 80% lidí není schopno příjmení napsat zcela správně, obvykle se dopustí jedné malé chybky, dejme tomu, že píší Náglvoglnádenílová.
48 let svého života jsem neměla problém s doručením zásilek, pokud byly uvedeny na příjmení s překlepem. Dnes jsem vyzvedávala zásilku, kterou má nejlepší přítelkyně z ciziny adresovala zcela správně, ale pošta příjmení obvyklým způsobem zprznila. Pracovnice přepážky mi vysvětlila, že protože se jedná o jejich chybu, tak mi tedy zásilku vydají, pokud by se stejného překlepu dopustil odesilatel, zásilku by mi nemohli v ŹÁDNÉM případě vydat, protože oni přece nemohou vědět, že ve stejném domě nebydlí náhodou i zcela cizí paní Náglvoglnádenílová, které zásilka patří. S pracovnicí nebyla rozumná řeč, nechala jsem si tedy zavolat vedoucího s tím, že si chci problém, který nastává dost často, vyjasnit nyní, kdy pochybení udělala pošta, abych předešla tomu, že mi příště nevydají nějakou důležitou zásilku.
Nebudu Vás napínat: vedoucí pořád dokola opakoval to samé, takže Česká pošta nyní začne vydělávat docela dost na vrácených zásilkách, které budou muset odesilatelé znovu odeslat... a zaplatit nové poštovné.
Jen pro zajímavost: když jsem si vyřizovala úžasnou "žlutou kartu" České pošty, přepracovávali ji natřikrát, protože pracovníci kartového centra nebyli mentálně schopni opsat jméno správně ani v okamžiku reklamací. Když jsem na to poukázala, vedoucí mi řekl, že chybovat je lidské...
. A tak pořád dokola. Přiznám se, že v závěru naší plodné diskuse jsem už fazonu neudržela...
Možná budu psát na ředitelství pošt... ale s ohledem na to, jak nám byrokracie krásně bují, obávám se, že to bude jen ztráta mého času a mých nervů. Čím dál tím více lidí posílá mozek na dlouhodobou dovolenou...