Petr Mach |
Abstrakce(Názor k článku Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení) 29.3.2018 13:02:29
Hejného metoda se mi jeví více abstraktní a nutí dítě více logicky uvažovat. Chápu, že to méně nadaným dětem nesedí. Pro obor IT je to výborná průprava a myslím že i pro život, který není podle šablony a nejtěžší je přijít na to, co vlastně a jak potřebuji spočítat a umět si ověřit, že je to správně. Samotný výpočet je už jen technikálie, kterou lze přenechat strojům.
|
Alenka za zrcadlem |
Re: 12 dětí ve státní školce?(Názor k článku V soukromých školkách má učitelka na starost průměrně 9 dětí) 28.3.2018 18:27:59
Přesně to mě napadlo taky. Neznám státní školku s dvanácti dětmi na jednu učitelku.
|
Re: Pro vyrovnání(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 28.3.2018 18:21:17
Tak na to zrovna odpověď mám. Moje nadané dítě se chodí do školy učit především sociálním dovednostem, to ostatní (to "učivo") by se klidně naučilo doma samo ;-)
Pozor na házení dětí do pytle "slabší", oni i ti dyslektici nebo autíci mohou být mimořádně nadaní a dosáhnout mimořádných úspěchů. Třeba taková Kateřina Falk... |
kreditka |
Re: 12 dětí ve státní školce?(Názor k článku V soukromých školkách má učitelka na starost průměrně 9 dětí) 28.3.2018 14:06:02
Možná že tým okolo Valachové je tak zoufalý, že už touto cestou chce vysvětlit jak se vše dá zvládnout levou zadní. 12 dětí ve státní školce na 1 učitelku jsem skutečně nikde neviděla a to ani u nás na malé vsi
|
Eva K | (IP adresa 193.86.159.19) |
• |
12 dětí ve státní školce?(Názor k článku V soukromých školkách má učitelka na starost průměrně 9 dětí) 28.3.2018 13:34:58
Pracuji ve státní MŠ, ve třídě máme 28 dětí,o které se po většinu dne stará jedna učitelka. Jsme sice dvě na třídě, ale překrýváme se spolu jen 2.5hodiny denně. A myslím, že je to naprosto běžná praxe ve většině státních MŠ. Tak nevím, kde vzal autor počet 12 dětí na jednu učitelku?
|
Alexandra Vrátná |
27.3.2018 22:10:06
Než u nás politici vymyslí jak udělat něco skutečně smysluplného, aby to zlepšilo podmínky pro pracující matky a motivovalo je to jít do práce, tak já se spolehnu raději sama na sebe. Nemám malé, ale handicapované dítě- což je velmi podobná situace, ale v tomto státě na ni nejsou zaměstnavatelé připraveni - takže na https://comeflexoffice.cz/registrace-osvc mi založili živnost a jsem pánem svého času.. jinak to tady zatím asi nejde, už vidím podnikatele, co vám umožní v této situaci pracovat podle vašich možností, když ho k tomu nic nenutí.
|
Buchli |
Re: Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 27.3.2018 20:13:31
Bobo, to všecko samozřejmě velmi dobře vím. A proto považuju to tvrzení o "vykání", ještě k tomu pouze královně a prezidentovi, za blbost. V angličtině existují samozřejmě různé způsoby zdvořilého oslovení. Je to na delší povídání. Jinak - tvar "thee" je pádový. Základní tvar tohoto archaického zájmena je "thou".
|
Lybicka | (IP adresa 62.141.0.146) |
• |
27.3.2018 10:37:11
Dobrý den, mám dvě děti. Obě matematicky nadané, mladší velmi logický, dokonce nadprůměrný v matematických úvahách (výsledky PPP, ne moje ).
Starší nyní tercie (8. třída) prošel normální matematikou, musel se před přijímačkami naučit určité typy slovních úloh, které ve škole nebrali. Matematika ho bavila a baví. Je nyní precizní v paměťovém počítání. Mladší od 3. třídy Hejný. Tragédie, nezažité násobení, sčítání. Hejný jej NEBAVÍ. Mnohem raději klasicky počítá a hraje si s čísly, než s koněm a krávou,... a autobusem. Já pozoruji, že nás čekají krušné chvíle při přípravě na přijímačky na víceleté gymnázium. Vidím, jak klasická matematika doplňuje syna ve fyzice, chemii. A vidím jak moc je "pozadu" syn s Hejným oproti tou, kde byl v jeho věku starší syn. Navíc CERMAT s Hejným nepočítá. Můj manžel (technik-ČVTU) napřed Hejného měl rád, ale nyní již vidí ty mezery, které z nedostatku času nad klasickými počty syn má, také není zastáncem...Navíc se mi nelíbí že vůbec je povolená metoda, která nereflektuje návaznost na přijímací zkoušky....Které jsou, světe div se, centrální. Příklady by se mi líbily jako doplněk pro rychlé děti, nebo jako extra domácí úkoly pro ty, kteří mají zájem. ne jako core učivo. A jak psala nějaká maminka přede mnou. I ve 4. třídě jsou to stále jednoduché přiklady ve srovnání s klasikou matematikou... |
Ludmila Štěpánková |
27.3.2018 8:43:04
Ahoj,
nemám tolik srovnání s klasickou výukou matematiky dneska. Mám jen dvě děti, které jsou ve škole a učí se Hejného matematiku. Ale mám u nich srovnání v tom, jak jim matematika jde. Syn ve 4. třídě má matematiku rád, baví ho a jde mu. Hejného mají od první třídy, ale třeba nikdy nepotřeboval pomocné tabulky s násobky nebo stovkovou tabulku, protože to prostě nepotřeboval a násobilku umí bez problémů. Mě osobně přijde, že umí počítat dobře, umí řešit slovní úlohy, zlomky a je také ten, kdo ostatním pomáhá, když je problém. Příští rok uvidíme, chceme zkusit přijímačky na víceleté gymnázium a chci s ním zkusit přípravné kurzy a tam se asi uvidí, jak na tom je ve srovnání s ostatními dětmi. Dcera ve druhé třídě s matematikou bojuje, ale nepřijde mi, že kvůli Hejného metodě, spíš proto, že prostě matematika není její silná stránka. Doma to kombinujeme s klasickou matematikou a příklady, ale přijde mi, že jak sleduji i jiné učebnice matematiky, není v tom takový rozdíl. Ve druhé třídě mají klasické sčítání a odčítání velkých čísel do 100, násobení, učí se to vyvozováním, aby si uvědomili že např. 4x4 je to stejné jako sečíst čtyři čtyřky. Stejně jako v jiných matematikách jsou zde slovní úlohy, akorát že to mají ještě vylepšené o jiné úlohy. Ale to je stejné i v jiných učebnicích matematiky. Co si vlastně uvědomuji ohledně rýsování a kružnic, tak to syn v Hejného matematice má také, a přijde mi, že třeba oba jsou schopni počítat jednoduché rovnice už od druhé třídy, akorát neví, že to rovnice jsou. Naopak mě překvapilo, jak syn mrskal rychle počítání římskými čísly jako kdyby to byla čísla arabská a to šlo o velká čísla. Také měli například vypočítat obsah lichoběžníku a on si to prostě rychle převedl na trojúhelníky, i když lichoběžník nikdy neviděl a prostě to rychle a dobře spočítal. A musím říct že i manžel technicky zdatný je Hejného matematikou nadšený a nevidí v ní problém. A prošel klasickou matematikou na průmyslovce i na vysoké. A Hejného matematika mu přijde zábavná. Také by mě zajímalo, zda odpůrci Hejného matematiky se někdy podívali do učebnic třeba ve 4. třídě. Mě osobně to už nepřijde jen jako hraní, ale spousta už docela složitých věcí. |
Bobo | (IP adresa 193.165.96.27) |
• |
Tuto roli by měli zastávat rodiče, škola, církev...(Názor k článku Linku bezpečí loni kontaktovalo přes 147 000 dětí) 26.3.2018 15:16:20
Nikoliv nějaká linka. Podobné "vynálezy" mají za následek hyperinflaci tisíců telefonátů. Někde jsem četla, že Češi jsou největší stěžovatelé a kverulanti na celém světě. Jsem ochotná tomu věřit. Sice si většinou nic nevystěžují, ale to by bylo mámo, táto... Vycházet s druhými je pro mnoho Čechů nesplnitelný mega úkol. Oč méně vychází a rozumí si s lidmi, tím více chovají doma psy, kočky a jiné zvířectvo. Je to únik před nepochopením, před nefunkčními vztahy, před sebou...
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.