Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Kudla2 | 58452 |
27.3.2018 8:59:42
Ropucho,
já myslím, že mozek má obrovskou kapacitu a občasnej trénink mu neuškodí. Kdyby Monty myslela memorování, biflování apod. věcí, kterejm člověk NEROZUMÍ, tak bych s ní i souhlasila, protože to vzápětí zapomene a nemá na co by to "pověsil", ale já mám takovej pocit, že se vymezuje prostě proti udržení tý informace v paměti, protože to "není důležitý". A já si myslím, že pokud někdo ví milion věcí a souvislostí, ale zrovna si nedokáže vzpomenout na Lisabon, tak to není žádný neštěstí, ale pokud si musí gůglit nejen Lisabon, ale každou druhou věc, se kterou se setká, protože se spolehne na to, že vygůglit se dá všecko, tak už to docela průšvih je. |
Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
27.3.2018 8:49:37
Monty, o množství dat v tomto kontextu nejde.
Jde o to, jak funguje mozek a jestli mu škodí nebo prospívá trénink v podobě memorování. Jsou teorie, že to svůj smysl má. |
Kudla2 | 58452 |
27.3.2018 7:45:39
Lído,
nebyla tam jména jako třeba Pětiletka Koniprdová? |
Monty | 129940 |
27.3.2018 6:31:33
Lído,
ale to psala Sam. Copak já někde tvrdím, že ze škol běžně odchází půlka třídy? |
Lída+2 | 28136 |
27.3.2018 5:49:58
Monty, kam by mohla asi tak odejít půlka třídy......to je prostě nesmysl......, který uměle udržují média......
Tak jsem si to schválně našla v okrese máme 40 Zš, některé mají po jednom, některé po 2-3 třídách....,ale toto číslo jsem nenašla, budeme pracovat s číslem 1. A máme tu jen 3x Gympl kam lze jít na 4roky (otvírá se vždy jedna třída). A jen 1x gympl na 8let. Kde berou 30 lidí, takže tam v průměru odejde necelý jeden žák z každé třídy....z těch co tu školu mají v dosahu. A to je přesně to co vidím....odejde 1, nebo taky žádný....,ale hodně rodičů nadává na některé Zš.....hlavně ty u nás ve městě. a prostě nesmíš věřit všemu co se píše. Třeba včera mi známá vyprávěla, že četla zajímavý článek s jmény a příjmení.....ani jedno jméno se v CR nevyskytuje jak jsme zjistili.....prostě celé vymyšlené. večer mi to poslala a tak hezky se to četlo..... |
Kudla2 | 58452 |
27.3.2018 0:25:41
a kde je hranice toho povědomí a toho googlení?
jestliže nemáš povědomí ani o tom, že Lisabon je evropský město, tak to asi budeš muset googlit trochu víc. Nebo teda jestli máš nějaký povědomí o zeměpisu, tak zase nebude tolik pravděpodobný, že bys nikdy o Lisabonu neslyšela (tj. že si ho možná nevybavíš na první dobrou, ale když už ho někdo zmíní, tak budeš aspoň přibližně vědět, která bije). |
Monty | 129940 |
27.3.2018 0:03:29
Ropucho,
učenci ve starověku měli k dispozici daleko menší penzum informací, než jaké je k mání dnes. Šíře tzv. všeobecného přehledu je závislá na množství vstupních dat, které se samozřejmě stále navyšuje, ale "kapacita mozku" průměrného jedince je víceméně konstantní. Když zůstaneme jen u hlavních měst, tak od dob starověku se zásadně změnila mapa světa, takže bys pro "ucelený přehled" musela nosit v hlavě jak chronologii vývoje všech státních útvarů, tak i názvy všech hlavních měst ve všech obdobích. Lidé to běžně v hlavách nenosí, ale pokud máš nějaké povědomí o zeměpisu a dějepisu, celkem snadno si to v případě potřeby vygooglíš. |
Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
26.3.2018 23:55:24
Monty, klidně to může být nejhorší metoda, ale studenti jistě přežijí, když se na ně občas použije
Já si ostatně myslím, že memorování má v procesu učení své místo, rozvíjí mozek a dokonce jsem někde četla, že zvyšuje inteligenci, učenci ve starověku prý byli inteligentnější než dnešní lidé, protože se učili dlouhým textům zpaměti Zdroj tedy nemám, mně takhle uvíznou různé kusé informace, mám málo trénovaný mozek |
Kudla2 | 58452 |
26.3.2018 23:54:00
a proč znalost hlavních měst ne a ostatní věci jo?
jak mám poznat, jestli jde o celkovej přístup k "neužitečnejm" informacím, nebo jen o to, že nenosí v hlavě úplně všecko? |
Monty | 129940 |
26.3.2018 23:50:23
"Nevěřím, že se na všech školách většinově vyučuje pouze tak, že se biflují pojmy a následně testují á la telefonní seznam. Ale je to jedna z metod a není na ní nic zavrženíhodného."
Ropucho, no a já si myslím, že je to ta nejhorší možná metoda a ve 21. století ji pokládám za přežitek z dob Rakousko - Uherska. Co člověk, to názor. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.