
Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 23:06:36
Monty,
tak samozřejmě je rozdíl mezi Paříží a Wanuatu (jinými slovy jsou bližší a vzdálenější skutečnosti a člověk si nemůže zapamatovat všecko ), ale třeba to Portugalsko je v Evropě a myslím si, že člověk, kterej se dopracuje aspoň maturity, by se po Evropě měl aspoň základně orientovat. Já si myslím, že pokud je na tom tak, že se hlavní město Portugalska musí nabiflovat a za měsíc ho zapomene, tak to znamená, že o tom Portugalsku neví vůbec nic. A - a teď prosím o zvýšenou pozornost - to opravdu NEZNAMENÁ, že bych tvrdila, že by se to měl nabiflovat, ALE že by se o tom Portugalsku měl dovědět takový souvislosti, že by mu to hlavní město samo vyskočilo nejen při zkoušení, ale i o ten měsíc, rok, pět, deset let pozdějc. |
| Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
|
|
26.3.2018 23:05:29
Monty, no psala jsi, že je obecný.
|
| Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
|
|
26.3.2018 23:03:42
Kudlo, mně už kolikrát chyběly i jiné znalosti.
Je sice hezké, že si všechno mohu najít, ale je to trošku otravné, pořád něco hledat a dovzdělávat se proto, že jsem ve škole byla líná ![]() Ony ty souvislosti člověku kolikrát docvaknou později, ledacos se mu spojí a dotvoří si celkový obrázek, ale když nemá v hlavě základní stavební kameny, nemá vůbec co spojovat a na čem stavět. Uznávám samozřejmě, že je poutavější a snadnější na zapamatování učit se rovnou v souvislostech. Ale vždycky to potřebuje nějaký základ, asi jako v chemii se člověk musí napřed "našprtat" soustavu prvků nebo v medicíně anatomii a pak teprve přijde to zajímavé, co dává smysl a baví. |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 23:01:21
Ropucho,
já nejsem školní inspektor, abych řekla, do jaké míry je to OBECNÝ jev. ![]() Rozhodně si ale myslím, že to není jev zcela vymizelý, který se už ve školách prakticky nevyskytuje. |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:59:34
Kudlo,
tak znova. A nebudeme s dovolením používat hlavní město Francie, to je profláklé prakticky v každém sociokulturním prostředí, protože pravidelně dostáváš impulsy, které tuto informaci v mozku zafixují. Zkusíme to třeba s hlavním městem Portugalska. O Portugalsku se nikde moc nemluví, v médiích se zpráv z Portugalska objevuje pomálu a je tudíž velmi snadné tuto informaci zapomenout. Žák se naučí na písemku/zkoušení, jaké je hlavní město Portugalska, dostane jedničku... a za měsíc už to neví. Jakou cenu má ta jednička, co sis tím jako učitel ověřila? Jen to, že je žák schopný tuto informaci krátkodobě udržet v paměti. A má tohle opravdu být předmětem známkování? Z jakého důvodu? Takže ano, přijde mi naprosto lhostejné, pokud někdo neví "z hlavy" hlavní města zemí jako je Portugalsko. Není to důkaz ani jeho vzdělanosti, ani nevzdělanosti. Svědčí to pouze o tom, že mu z nějakého důvodu nestálo za to udržet v hlavě informaci o hlavním městě Portugalska. Pokud ví, že Portugalsko je stát a ne ovocný koláč, tak si jeho hlavní město v případě potřeby najde na internetu. |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 22:54:48
Ropucho,
já se pamatuji, že po nás ve škole v některých předmětech to učení hlavních měst apod., chtěli, a že to bylo naprosto k ničemu a navíc to vůbec nelezlo do hlavy. Takže biflování rozhodně NE, ale neznalost hlavních měst mi už párkrát chyběla. |
| Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
|
|
26.3.2018 22:51:10
Monty, a je to obecný jev?
Hodnotí se žáci většinově pouze podle toho, zda si zapamatují tento druh informací? Jestli to není spíš takové klišé, které se papouškuje stále dokola, aniž bychom měli přehled o realitě. Uznávám, že za našich školních let se vyučovalo hodně encyklopedicky a kolikrát mi chyběly souvislosti, ale netroufala bych si tvrdit, že je to dneska obecný jev. |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 22:48:43
Šuplíku,
tak já se přiznám, že jsem si násobky na netu hledala (respektive jsem použila kalkulačku, ale kdyby tam byly vypsaný násobky sedmi nad 70, tak bych to použila), a byla to součást správnýho postupu. A ano, bez mučení se přiznám, že je to proto, že opravdu jsem to líná mechanicky počítat a v hlavě to nemám (ale zamyslet se nad tím příkladem jako celkem jsem líná nebyla). |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 22:45:36
Monty,
ale přece pokud se to naučíš v souvislostech, tak budeš VĚDĚT, že hlavní město Francie je Paříž (a mnohem víc). Jako, je špatný chtít po Tobě, aby ses to dověděla tak, že se to nabifluješ, v tom se shodnem, ale když se to naučíš v souvislostech, tak přece nebude možný, abys to nevěděla. Takže i když se Tě na to zkoušející zeptá, tak není šance, že bys to nevěděla. Já mám pocit (možná mylnej), že tu obhajuješ právo žáka na to nevědět, jak se jmenuje hlavní město Francie, protože si to přece může kdykoli vygůglit, a přece to nebude biflovat. Já tvrdím, že by se to neměl naučit biflováním, ale že by to měl vědět. |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:39:51
Šuplíku,
a k čemu to tedy slouží? Žák se to naučí na písemku/zkoušení a okamžitě poté to zapomene. Smysl mi uniká. Jasně, ono je úsměvný uvést příklad "hlavní město Francie je Paříž". Jenže ono na světě existuje přes 200 států a mezi "Francií" a - dejme tomu - Vanuatu vidím přece jen jistej rozdíl. |
Lidový rok - DubenPraha 4
Ukliďme svět, ukliďme Česko - jaro 2018Praha 4
Malí fotografové: Tajemný portrétOlomouc
Haló JácíčkuKladno
Konstelace - seminářPraha 8 Další akce nalezte zde
Velikonoční kynutý koláč ala volské oko
Perníkový beránek Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.