Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
m-007 | 151891 |
25.7.2017 17:09:15
jak nekdo doporucoval resit s odborniky - to je dobre, ale jenom kdyz clovek opravdu narazi na odborniky, kteri maji s dysfazii zkusenosti. Ja dochazela s klukem do SPC ktere bylo soucasti skoly pro jazykove poruchy (ten nazev je samozrejme mnohem vzletnejsi). Tam jsem byla opravdu moc spokojen, pani vedela co s nim, meli k dispozici psycholozku, specialni pedagozku a resili jsme i jestli by nebylo lepsi, kdyby chodil do skoly tam.
Kluk nakonec se rozmluvil a nas ukoncili s tim, ze potrebuji cas a prostor na tezsi pripady. Syn mel odklad, ktery mu hodne pomohl, rozmluvil se, zklidnil se. Stale mota slovosled a pouziva slova, ktere by jiny clovek v dane situaci nepouzil. Co ale muzu radit - zvazit tu zakladku. Kluk nastoupil do zakladky s 30 detma, je to klasicka sidlistni zakladka, takze je to spis o preziti. Kolektiv ho nebere, protoze je mimon a on tam opravdu neni stastny. Stale zvazuju preasun na nejakou mensi skolu rodinneho typu, ale ono je v okoli plno a musela bych ho vozit. Asistenta nema, ve tride je ale nekolik deti s problemama. Kluk ted pujde do druhe tridy. Co se tyka medikace - ja jsem k tomu skepticka. Samozrejme ze to nemohu objektivne posoudit, a obavam se ze nikdo, protoze najit vzorek deti se stejnymi (ne podobnymi ) obtizemi nebude jednoduche. Pripadalo mi, ze potrebuje cas, aby mozek proste dozral. |
withep | 93862 |
25.7.2017 15:02:58
Zkusila bych ho, pokud to sociálně zvládne, přendat teď na poslední rok do běžné školky, nebo do soukromé, kde bude méně dětí, ale budou převažovat děti bez vady řeči. Sice tam nebude mít speciální péči, ale stává se, že dítě s hendikepem mezi zdravými dětmi rozkvete.
|
Firenza | 130641 |
25.7.2017 14:32:15
...děkuji za nazory ...tak to jsem ráda, že ještě může chlapeček vše dohnat. Chodí do logo školky, logo školu tu v okolí myslim nemame. Budeme jeho rodičům tedy dále vlévá optimismus do žil a povzbuzovat je...Myslím , ze to potřebují. Začínají se trošku uzavírat před světem, chápu , že nechtějí na všech možných akcích pro děti potkávat známe a vysvětlovat dokola , že chlapeček má ten a ten zdravotní problém. To musí být vysílající.
|
xxxxxx2 | 134466 |
25.7.2017 14:16:46
Slovní zásobu má tedy již od nějakých 7 let přiměřenou věku. To mě docela překvapil.
|
Lou+3 | 30918 |
25.7.2017 14:13:33
Kazde dite je jine, tohle je vesteni z kristalove koule. At to radeji resi s doktory, skolou a tak. Treba logopedicka skola temhle detem asi pomuze o hodne vic, nez bezna zakladka, kde se na mluveni nesoustredi a proste jedou dal a asistent dohani, co muze.
Moje dite zacalo mluvitt cca v 5 letech, ted v 8 se to zlepsilo, uz umi vsechny hlasky, obcas patla, ale je rekla bych, na spodni hranici normalu. Nekdy okolo 4-5 let mluvil jen samohlaskama, nikdo mu nerozumel a cela rodina si myslela, ze je dusevne postizeny, bylo to hrozne neprijemne. |
neznámá | 91073 |
25.7.2017 14:05:41
U nás ten skok taky přišel. Bylo to několik velkých skoků. Dnes si myslím, že cvičení bylo zbytečné, mozek musel uzrát a pak to naskočilo samo.
Nicméně v šesti letech už mluvil, sice mizerně, neřešil slovosled, osoby, jednotné či množné číslo, ale mluvil. Dnes je to šesťák už řešíme "jen" ostatní dys, z dysfázie už je snad venku. Dle psycholožky stále přetrvává malá slovní zásoba, ale to už mi tolik žíly netrhá. |
xxxxxx2 | 134466 |
25.7.2017 14:00:30
Teď tedy patlá, když mluví rychle, tak mu ani já nerozumím, ale čte s porozuměním (čehož jsem se nejvíce obávala). Je pravda, že čtení s porozuměním jsem s ním hodně trénovala a stále ještě trénuji (přečte krátký text a pak odpovídá na kontrolní otázky).
|
xxxxxx2 | 134466 |
25.7.2017 13:58:49
Firenzo - můj syn ještě v 5 letech prakticky nemluvil. Zlomilo se to, když mu na psychiatrii diagnostikovali k dysfázii ještě ADHD a nasadili léčbu (straterru). To došlo ke skokovému zlepšení a hlavně vymizela receptivní dysfázie (porozumění řeči). Psychiatrička mi řekla, že kvůli nízké soustředěnosti nedokázal pochytit to, co mu dělalo nějaký problém, což je v jeho případě řeč. Dost se prostě nesoustředil, aby se ta slova naučil. Co mu šlo samo bez námahy, to pochytit stačil.
|
Firenza | 130641 |
25.7.2017 13:45:57
Naši kamarádi mají chlapečka s těžkou vývojovou dysfazii. V 6,5 letech nemluví , ani slova,pouze zvuky a broukani či drmoleni. Nyní má chlapec odklad školní docházky, chodí do spec.školky od tří let , ale maminka chlapce velice stojí o to zařadit jej do běžné ZŠ. Doufají , že se to v určitý moment jakoby "zlomi",kluk se skokové zlepší a ze např. S asistentem běžnou první třídu zvládne. Rodice to velice trapi, ze syn v podstate nekomunikuje. Je naděje , že se naučí číst a psát , když nemluví? Nebo musí nejdříve začít mluvit, aby se mohl naučit číst a psát a porozumět textu atd. ? Pořád v předškolním věku jsme jim říkali :on se rozmluvi , to chce čas , uvidíte , atd. Ale já nevím teď....... ten rozdíl v komunikačních schopnostech jejich synka a ostatních deti je ted uz opravdu velký. Lze to dohnat např. ještě na prvním stupni ZŠ? Znáte někoho takového? Děkuji za vaše názory.
|
lunina | 153511 |
9.3.2017 20:12:05
Ahoj měla jsem taky takový problém a pomohla nám paní doktorka na ušním,kde nám doporučila Všeobecnou fakultní nemocnici v Praze Foniatricka klinika, Žitná, Praha.Tam udělaly vyšetření a závěr byl vývojová dysfazie s rysy autismu.Holka šla do speciální třídy ve školce,kde se věnují poruchám řeči a nestačila jsem se divit co následovalo.Najednou jsme začali zvládat spoustu věcí, které nám nešli.Sice to byly dva roky odkladů a spousta práce,pak následoval pes do rodiny a to teprve byly zázraky.Vztek a bojové a jiné nálady občas a to chování no paráda.Ted jsme ve třetí třídě a jsme v NORMÁLNÍ ZŠ.Fakt super.Spolupracujem s SPC,kde upravily plán učení ve škole a není problém.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.