Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Senedra | 14756 |
31.3.2018 10:19:14
Jo, to je ten problém -- dost často se správný okamžik, kdy už je potřeba začít psát postup prostě mine a dítě má pak problémy naskočit do rozjetého vlaku.
|
Šuplík | 137953 |
31.3.2018 10:17:54
Nevim co delaji deti na 1.stupni. ale vim, jak rychle jsou machyrci co pocitaji pouze z hlavy ztraceni pri reseni slozitejsich uloh na 2.stupni a na gymplu....
|
Senedra | 14756 |
31.3.2018 10:15:02
zefýr, jasně že berou. Už takový zápis 5+__=8 je vlastně rovnice. Jenže on je opravdu hodně těžký krok přejít k výpočtům s neznámou. Přirozeně nadané dítě zvládá, ale i to se může najednou zaseknout...
Whithep, hele, tys přišla na úplně novou myšlenku, vůbec nikoho zatím nenapadlo se nad problémem zamyslet... Jasně, všeho s mírou, nebudu nutit hodně bystré dítě, aby zapisovalo každý krok, ale umět zapsat/obhájit svůj postup, názor, výsledek... považuji za velmi důležitou dovednost. A to nejen v matematice, ale celkově ve všech oblastech života. |
zefýr | 58223 |
31.3.2018 10:06:15
Dcera měla z jedné písemky 100 %, i bez správných výsledků.
Zřejmě při osvojování učiva to v prověrce učiteli stačí, postupy :) Rovnice ve smyslu x + 3 se rovná 8 berou podle mě děti na prvním stupni. |
margotka78 alias shit-roller | 108560 |
31.3.2018 10:01:31
To nemusí být jen z první pomoci, ne?
Napadá mě - která kost na lebce v obličejové části není párová? ( čelní). Které střevo je delší? Kolik máme párů žeber? Co má za funkci hrudní koš? Kolik zubů tvoří mléčný chrup? Kolik má srdce síní a komor? |
withep | 93862 |
31.3.2018 8:57:25
Šuplíku, ano, všechny děti se do úmoru učí zapisovat postupy už v první třídě. Vybarvují kolečka, zapisují primitivní výpočty a odpověď celou větou. I kvůli tomu tolik matematicky nadanějších dětí už od první třídy nesnáší matiku - těšily se, že se naučí něco nového, místo toho vybavují a vypisují 1+2=3, tedy něco, co pochopily už před pár lety.
Ono to není o tom, že by to ty děti neuměly, ale že mají vrozený odpor dělat něco tak triviálního, zbytečného a smysluprázdného. Zkusme si představit, že bychom měli chodit do praktické školy a hodiny denně pracovat na úrovni dětí s LMP - tohle zažívají nadané děti na běžných základkách. Asi tak jedno z deseti je identifikováno a má IVP, kam se napíše, že nemá být nuceno do rutinních úloh a místo opakování má být jeho učivo obohacováno do šířky a hloubky. A asi tak jedno z těchto deseti, tedy jedno ze sta celkem, má to štěstí mít učitele, který se tím ívépéčkem skutečně řídí. A i kdyby to neuměly, naučí se to samy ve chvíli, kdy to budou potřebovat. Jaképak pozdě? Cokoli se mohou naučit později, a protože to vyjde z vnitřní motivace, půjde to snáz. |
withep | 93862 |
31.3.2018 8:47:04
No a o co jde, aby měl jedničky nebo aby se mohl soustředit na to, co považuje za smysluplné? Když učitelka chce, aby zapisoval postupy, ať mu zadá úkol, který bude tak náročný, že ho bez zápisu vyřešit nedokáže
|
withep | 93862 |
31.3.2018 8:38:26
"Počítat celou úlohu z paměti není projev geniality, ale lenosti."
Jinými slovy, je to projev nedostatku motivace. No ano, ale to dítě má taky nějakou kapacitu, a když je přemotivované v jedné oblasti, tak zákonitě jinde se motivace nedostává. Dokud je školství postaveno na normalizaci, tj. my těm dětem laskavě dovolíme, aby excelovaly v některých oblastech, ale podmínkou je, aby v ostatních byly alespoň průměrné, nedivme se, že trpí, hroutí se a skákají z oken. Já vlastně nečekám, že se tu objeví někdo zasvěcený, kdo pochopí. Ale co kdyby se tu objevil někdo ochotný zamyslet se nad tím, co považujeme za správné jenom proto, že jsme na to zvyklí. Řada osobností dosáhla objevů a úspěchů nevzdory tomu, že je někdo v dětství odepsal, a spousta jich právě proto ničeho nedosáhla. Není to škoda? |
magrata1 | 95172 |
31.3.2018 8:36:41
Viien, nevěřím, že rovnice o jedné neznámé se berou až v 8. tř., my jsme je měli (jednoduché) ve 2. tř.
|
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
31.3.2018 2:04:46
Lada2 - jo, přesně, v tomhle smyslu rovnice brali už u syna loni v učivu 2.třídy, v logopedické třídě... akorát místo toho x tam mají tečku - takže třeba 45+.=60 , letos ve třetí to samé dělají s násobením a dělením... A u slovních úloh taky od začátku píšou zápis, výpočet a výsledek (odpověď)
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.