30.9.2008 8:51:46 Květa
Re: Také jsem se setkala s podobnou situací, ale v ČR
Ano, vidím to stejně.
Fungující rodinu, kde se dětem vštěpují odmala nejzákladnější lidské hodnoty, nic nenahradí.
Nevidím naše školství jako zaostávající, zcela špatné, bez úrovně. Úpadek tu přesto existuje. Proč a kde, to je problém, který nelze vyjádřit několika větami a zabývají se jím povolanější lidé, než jsem já. Škola prostě odráží celkový stav naší společnosti.
Co mě v praxi hodně vadilo, jsem už zmínila v několika příspěvcích, tak se nechci opakovat. Ještě bych však poukázala na pochybný smysl existence víceletých gymnázií. Taková separace a elitářství jsou do jisté míry podle mého názoru nepřirozeným jevem. Leckdo by mi však vysvětlil, že právě jeho dítě má přece právo na to nejlepší vzdělání, které mu běžná ZŠ neposkytne. Já si však myslím, že ze všeho nejdůležitější je své dětství trávit mezi vrstevníky, kteří pocházejí z různého prostředí, mají různé schopnosti, nadání, atd. Zaměřit se na biflování (o tom víceleté gymnázium hodně je) se může dítě klidně v patnácti letech.
Běžná třída neztratí své tahouny, vzory a úroveň výuky bude vyšší.
Odpovědět