21.5.2009 10:25:05 konny 3 děti
každá zš je jiná
dobrý den,
dovolím si také vložit svůj názor. má dcera byla (a je) velmi nadané, velmi dobře se učící, dítě. když se rozhodovalo o tom, jestli 8 leté gymm ano či ne, sama si zvolila ne a to z důvodu hudební výuky. hrála od svých 4 let na hud. nástroj jak v LŠU, tak v i v různých kvartetech, hud. tělesech... a s přechodem na gympl by jí na tuto aktivitu moc času nezbylo. přesto, že mezi rodiči je rozšířen mýtus gymp= úspěch, zš= chudák, nemohu s tímto souhlasit. hodně totiž záleží i na druhu zš, na jejím vedení. určitě jsou zš, kde učitelé mají za úkol přežít do důchodu, ale jsou i zš, kde se dětem věnují. dcera se bez problémů dostala na svůj gympl z 9 třídy, momentálně studuje vš (karlova universita, obor sociologie), kam se dostala na 1. pokus.
takže by možná bylo řešení, obejít si pár zš v okolí, popídit se, navštívit je a případně dceru přeřadit.
když mé 1. dítě nastupovalo na zš, vybrala jsem jí tzv malotřídku (pouze do 5. třídy) a posléze zš sice dál od bytu (byť tam dojde pěšky), ale školu zajímavou, se zájmem o žáka. i další mé 2 děti tam jsou. prostřední dítě (syn)přijímačky na 8 leté gym. letos neúspěšně zkoušelo, přesto ale pro nám byly úspěchem. bez jakékoli přípravy, doučování, testů nanečisto, si přijímačky syn vyzkoušel a z 260 dětí byl na, sice nepostupovém, ale 68 místě. takže můj názor jl ten, že zš ho připravila dobře :o).
,on nikdo neví, kdy se to těm našim dětičkám v mozku zapubertí a co budou vyvádět...a je jedno kde, jestli na zš, 8 l.gymnázium, případně na střední škole, kam nastoupí právě ze základní školy.
je to jen v každém učiteli, ve vedení té které školy. i na 8. gymnáziu jsou problémy, na které škole nejsou :o). má kamarádka na jednom takovém "prestižním" učí a i jim děti na záchodech kouří, chodí za školu atp.
neházej flintu do žita a hledej, jistě v okolí nějaká slušná zš je. Dítě na 2. stupni si dokáže dojíždět i do vzdálenějších koutů.
Škola, kam chodí (či chodily) mé děti je škola fakultní, je možné, že mladí, budoucí či začínající,učitelé se více snaží, dokáží pro děti více učivo zajímavěji připravit a ty starší, letité vyučující popohnat k modernějšímu pojetí výuky. Škola má poč. učebny, interaktivní tabule, které vyučující skutečně při hodinách dokáží použít a děti více zaujmout.
I tam jsou problémy, zejména s propadnutými žáky, přesto je to hodně i v nás rodičích. Pakliže dítě něco provede a já místo rákosky (obrazně řečeno) začnu nadávat na učitele, případně mažu do školy s pěnou u úst, pak je chyba asi jinde a ne ve škole. Znám bohužel rodiče, jejich děti cosi vyvedou a jsou jimi kryty, problém není řešen. Když syn počmárá záchod voskovkou tak nemůžu říct- můj chlapeček nikdy, ale prostě jdu do školy, odpoledne si vezmu v práci dovolenou a čekám, až to umyje :o)
Odpovědět