Re: omalovánka
Děkuji za dotaz,
jak jsem odpověděl již Aleně, každé dítě je jiné a to je dobře. Vývoj jedince nepodléhá jen obecným zákonitostem ale silně individuálním. Jistě jste si jako maminka povšimla, že třeba dítě sousedky "začalo mluvit" o poznání dříve než Vaše nebo naopak. Stejné diference nalezneme ve výtvarné činnosti, která je prosím, a to zdůrazňuji, především komunikačním prostředkem. Jistě jste již také slyšela o tzv. vývojovém skoku, pak slýcháme: "...náš Milánek dlouho nemluvil a najednou, během měsíce se rozmluvil a teď už řekne "všecho"".
Omalovánky mohly hrát možná roli inspirace, avšak nelze jim tuto funkci přisuzovat obecně. K přemíře barev si zkuste představit, jak bohatý je duševní život Vašeho dítěte. Málokdy se setkáváme s dětmi, které mají "nějaký problém" a používají mnoho barev, vyjma některých případů handicapu. O tom byste ale jistě již věděli.
Jiří Závora
Odpovědět