6.2.2013 9:24:51 Aduš
Srovnání
Pokud využijeme nejčastěji používané souhlásky, k nim přidáme samohlásky, tak nám opravdu moc možností nevyleze. Ano, děti se mohou učit poznávat nejdříve např. písmenko V a B, ale spojením se samohláskami nám nevyleze mnoho smysluplných slov, natož nějaké krátké věty. V praxi to při výuce čtení analyticko-syntetickou metodou (známé slabikování) vychází tak, že zhruba co týden, to nové písmenko a tak se děti "mletím masa" opravdu netrápí dlouho a nedělala bych z toho žádný problém.
Měla jsem možnost trochu poznat i genetickou metodu čtení (ostatně moje dítě se v podstatě touto metodou samo přirozeně naučilo základy čtení, chodilo, ptalo se na písmenka a pak je začalo spojovat ve slova). Viděla jsem i učebnice (tuším Fraus). Byly sympatické, už jen tím, že se hned v první třídě dotýkají témat jako postižené dítě, dítě v Klokánku, cizinec atd.
Kamarádka touto metodou učí čtení, dříve učila analyticko-syntetickou. Její poznatky jsou, že genetickou metodou čtou děti obvykle dříve texty, ale na celkovou kvalitu čtenářských dovedností úvodní metoda asi vliv nemá. Jsou děti, které mají se čtením potíže tou i tou metodou, jsou děti, které ke knížkám nepřitáhnete ničím.
Odpovědět