Re: Strach
Do dětí se rvou encyklopedické znalosti a pitomosti, že pak vlastně ani není čas na to, aby se procvičila gramatika a základní matematické znalosti - to se nechává na rodičích, buď to procvičích a nebo má dítě smůlu.
A co se týká učitelů - hodně jsem se setkala s tím, že svou frustrace si vybíjejí na žácích, kteří jsou tzv. bezproblémoví, protože s problémovými žáky a jejich rodiči nic nezmůžou, tak aspoň tohle. Na rodičáku mi říkal učitel na zeměpis a dějepis - já koukal, co všechno chtějí na té a té škole v tomto předmětu a neustále řeším, zda je nutný po nich chtít encyklopedické znalosti nebo spíš logické myšlení a svou vlastní invenci a iniciativu a je to různí - někteří rodiče chtějí z dětí chodící encyklopedie, někteří vůbec nic a někteří chtějí ten střed. Já osobně jsem proti encyklope. znalostem, protože pak není čas na diskuzi, hledání souvislostí apod.
Základní škola je přece o tom, aby dítě dostalo do sebe všeobecné základy a rozvíjet se budou vybraným směrem na střední, případně vysoké škole.
Odpovědět