15.1.2014 19:11:31 P
Souhlas
Meli jsme moznost rok pobyvat v zahranici a nase dite zde opet zacala skola bavit. Vsechno je to o pristupu k detem, jak je motivujete, jak se k nim chovate. V Cechach pani ucitelka motivovala vyhradne negativne, kricela na deti (a to i dost drsna slova), ve vyuce prevazoval dril.
Tady se s detmi hodne bavi o hodnotach, vstepuji jim zaklady slusneho chovani a sami jdou prikladem, nikdo nekrici (tridy jsou v prostoru podobnem open spacu, presto je tam klid), ucitel se snazi k detem pristupovat individualne, dava jim hodne individualni prace, chvali jejich prednosti (a kupodivu u kazdeho ditete nejakou prednost najde), kazde rano si deti rikaji takovou rikanku o tom, jak budou respektovat druhe, pomahat atd. Zkratka velky rozdil proti ceske skole.
Bohuzel, dokud budou ucitele v Cechach tak spatne placeni, tak se toho asi moc nezmeni a stale bude pretrvavat frustrovana vetsina.
Jsem jen rada, ze jsme meli moznost poznat, ze to jde jinak a ze to je jen o pristupu ucitele a cele instituce k detem. Kez se to jednou zmeni i u nas.
A dalsi vec - ceske skolstvi je tak selektivni (prijimacky na gymnazia v 5.tride), ze to cely system jen dale deformuje. Vzdyt ty deti ani nemaji cas byt detmi, uz v takhle utlem veku se musi pripravovat na prijimacky (a to i ty chytre deti, protoze aspon v Praze se jich hlasi hrozne moc a berou jich relativne malo), pokud nechteji stagnovat dalsich par let na zakladce pote, co cast chytrych deti odejde. Fakt nemam z ceskeho skolstvi dobry pocit a zaplatpanbuh za ty ucitele, kteri jsou zatim jeste normalni, maji radi deti a dobre uci, i kdyz takovych je, rekla bych, mensina.
Odpovědět