20.1.2014 7:57:45 gábina, 2 děti
Re: 11) souhlas
Buzení dětí často v 6.OO je skutečně kruté a kardilogové v jakémsi výzkumu potvrdili souvislost s tímto "nedospáním" se zvyšujícím se výskytem kardiovaskulárních onem. v dospělosti....vpodstatě si nemyslím, že by v našich poměrech situaci vyřešilo pouze zvýšení platů......učitelé jsou na VŠ často velice formálně připravováni v pedag-psychol disciplínách......chybí tzv.zážitkové vyučování studentů, které by jim napomohlo se vciťovat do potřeb žáků..např.se aučí, že existují 4 druhy temperamentů,u státnic je vyjmenují a pak dokáží na toho pomalejšího/melancholika, flegmatika/.pokřikovat, že "zdržuje", psát mu za to poznámky atd.....to je jen jeden z příkladů,,ve škole chybí HUMOR....už před 30 lety jsem viděla na semináři, jak ředitelka školy v Obříství u M. předváfěla tzv. projektové vyučování.....nevím, zda se na některé škole praktikuje...nesetkala jsem se s tím....učitel vyjde z fak.minim.vzdělán v těch nejdůl.oborech-pedag a psychologie...často dětem vůbec nerozumí...dále není!! nucen se průběžně vzdělávat,neexistují žádné atestace...každá zdr.sestra/o lékařích nemluvě/ musí sbírat tzv.kredity! Jezdívají na semináře, které si platí a to ve svém volnu..jinak by v profesi neobstála...učitel do sebe nemusí tzv."hrábnout" od 24 l. a obstojí...také se málo píše o tzv.šikaně, kterou ale často spustí právě učitel!, který upozorňuje na žíka a zesměšňuje ho.Příklad z praxe:Vezme sešit, ukáže ho celé třídě a prohlásí! Takhle píše děti PRASE"...příklad je ze života, mohla bych uvádět další....spousta dětí trpí školními fobiemi s psychosomat. obtížei/bolesti bříška, hlavy atd atd......časté bývá, že bolest přes víkend i prázdniny mizí...pracovala jesm jako učitel na ZŠ, posléze jako dětský psycholog, po té, co jsem tento obor vystudovala..mohla bych pokračovat...ale bylo by to spíše na knihu....
Odpovědět