| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

1.11.2015 17:34:31 O.

Re: Nestíhající děti

Otázka je čeho se vlastně inkluze týká. Nepředpokládám, že by bylo možné tyto změny zastavit - nutné je přizpůsobit podmínky tak, aby poškodily co nejméně dětí.
V rodinách, které jsou podnětné a pečující se dá předpokládat velká aktivita rodičů, které se pokusí své děti rozvíjet jak nejlépe to půjde. Je zde však velké množství takových, které se nezajímají o to, co se jejich dítě ve škole učí.
A pak jde samozřejmě i o to, co je cílem školy - je to sociální prostředí, kde se dítě konfrontuje s běžnými vazbami a to jak v tom pozitivním, tak v tom negativním a učí se tedy s takovými situacemi nakládat? Má poskytnout dětem maximální množství znalostí a dovedností, které jej obohatí a umožní mu dále studovat a vyšších stupních (od 7. třídy 2 jazyky, chemie, fyzika ...)? Má být místem, kde se děti učí pravidlům a povinnostem, aby pro ně bylo samozřejmé, že se někam pravidelně dochází a tam se musí aktivně pracovat? Je to vše dohromady? Nebo ještě něco dalšího.
Je jistě možné cokoli - nutné je však začít u dospělých, které děti vzdělávají - dokud učitelé po ukončení studia nerozumí ani tak běžným obtížím jako je dyslexiea nemluvím o dalších obtížích, které jsou dnes na běžných základních školách samozřejmé - dysfázie, DMO, ADHD, ADD, norovnoměrný vývoj CNS atd. pak se bude obtížně zavádět individuální úprava u dětí s opravdu vážnými poruchami a to jak mentálními (např.:lehká či střední mentální retardace), tělesné postižení či jejich kombinace, ale je zde i velké množství dětí v péči psychiatrů a to ať s výkyvy nálad, či s poruchami chování a dalšími vadami projevujících se ve schopnosti adaptovat se na běžné prostředí velkých tříd a škol.
Pracuji ve školství opravdu dlouho a to jak s dětmi s tělěsným a kombinosvaným postižením, tak s dětmi s poruchou chování a disociálními projevy, tak s dětmi s minimem obtíží v rámci sociálního začlenění do společnosti.
Mám i několik zkušeností ze zahraničí (Anglie, Francie) - a vím, jak je tam těžké začlenit děti se speciálními potřebami do běžné společnosti - ale mám zkušenost jenom ze speciálních ústavů nebo ze speciálních tříd při běžných školách.
Inkluze je běh na dlouhou trať a doufám, že těm, kteří speciální pomoc a péči potřebují se tato dostane.
Jsem ráda, že moje děti už jsou velké a tato změna se jich netýká.
Odpovědět
Názory k článku (57 názorů)
Díky za link! Analfabeta 27.10.2015 9:39
*Re: Díky za link! Dana 27.10.2015 11:25
*Re: Díky za link! Adelinkaa 1 dítě. 30.10.2015 12:12
Můj šálek kávy to tedy není Gavašetka 27.10.2015 9:53
*Re: Můj šálek kávy to tedy není \ajuska+3 27.10.2015 10:49
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Analfabeta 27.10.2015 11:29
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Roya 27.10.2015 12:11
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Clary 27.10.2015 12:59
**Re: Můj šálek kávy to tedy není stormer 27.10.2015 15:10
**Re: Můj šálek kávy to tedy není hanah 27.10.2015 19:11
***Re: Můj šálek kávy to tedy není j. 27.10.2015 19:39
****Re: Můj šálek kávy to tedy není hanah 27.10.2015 22:22
*****Re: Můj šálek kávy to tedy nen... j. 27.10.2015 23:0
***naštvané matky petr 27.10.2015 23:12
****Re: naštvané matky hanah 28.10.2015 0:10
***Re: Můj šálek kávy to tedy není Gavašetka 28.10.2015 11:40
**Demagogie Petrajda 28.10.2015 1:23
**Re: Můj šálek kávy to tedy není JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 28.10.2015 18:21
*Re: Můj šálek kávy to tedy není Renča,2 děti 11 a 16 let 28.10.2015 19:5
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Myšutka* 29.10.2015 16:7
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Adelinkaa 1 dítě. 30.10.2015 12:8
*Re: Můj šálek kávy to tedy není Vážný 29.10.2015 23:56
**Re: Můj šálek kávy to tedy není hynekz 30.10.2015 7:37
***Re: Můj šálek kávy to tedy není hynekz 30.10.2015 7:40
**Re: Můj šálek kávy to tedy není Jane, 2 děti 31.10.2015 15:12
tempo Viola 27.10.2015 13:34
*Re: tempo katka+synek2007 27.10.2015 14:11
**Re: tempo Lída 27.10.2015 19:25
***Re: tempo Eržika. 27.10.2015 22:52
****Re: tempo Roya 27.10.2015 23:17
*****Re: tempo Eržika. 27.10.2015 23:21
******Re: tempo jana 28.10.2015 8:17
*******Re: tempo Eržika. 28.10.2015 10:54
******Re: tempo Roya 28.10.2015 13:21
*******Re: tempo Eržika. 28.10.2015 15:17
*******Re: tempo Eržika. 28.10.2015 15:18
********Re: tempo hbf 29.10.2015 12:32
*Re: tempo Eržika. 27.10.2015 22:53
Nestíhající děti Eržika. 27.10.2015 22:50
*Re: Nestíhající děti ALL 28.10.2015 8:11
**Re: Nestíhající děti ALL 28.10.2015 8:16
***Re: Nestíhající děti Eržika. 28.10.2015 11:5
****Re: Nestíhající děti ALL 28.10.2015 14:53
*****Re: Nestíhající děti Eržika. 28.10.2015 15:22
******Re: Nestíhající děti ALL 28.10.2015 15:28
*******Re: Nestíhající děti Eržika. 28.10.2015 15:49
********Re: Nestíhající děti ALL 28.10.2015 16:9
*********Re: Nestíhající děti Eržika. 28.10.2015 17:16
**********Re: Nestíhající děti... Roya 31.10.2015 21:5
*Re: Nestíhající děti O. 1.11.2015 17:34
Ale jde to.. Cita 1.11.2015 19:24
*Re: Ale jde to.. Cita 1.11.2015 19:28
**Re: Ale jde to.. Saina 2.11.2015 19:40
***Re: Ale jde to.. Lída+4 2.11.2015 19:55
****Re: Ale jde to.. Analfabeta 2.11.2015 21:22
Nechápu *Aida* 4.11.2015 16:13
*Re: Nechápu Januta 5.11.2015 13:49

(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.