1.11.2015 19:24:21 Cita
Ale jde to..
Samozrejme, ze to jde. Tady v Norsku je to uplne ebzna vec. Integruji se vsechny stejne stare deti, slepe, hluche, mene nadane, deti imigrantu atd.
Jen je potreba zmenit spoustu veci. Tady je ve tridach kolem 20 deti. Jeden ucitel s pedagogickym vzdelanim a nekolik asistentu (2-4) podle potreby, zapojeni jsou i ucitele z druziny. Architektura skoly je jina. Kmenova trida pro probrani teorie, plus mensi prostory pro plneni ukolu podle toho, co deti zvladji. Ucebnice jsou jine. V jedne knizce je teorie spolecna pro vsechny a tri diferenciovane urovne ukolu podle toho, co deti zvladnou, Deti si vybiraji samy, jdou svym tempem. Nadane deti i mnohem rychleji, nez v bezne ceske skole.
Vsechny se ale odmala uci tomu, ze ac jsou ruzne nekteri maji koleckove kreslo, jini naslouchatko, nebo se jeste v pate tride uci cist. vsechny deti jsou si rovne. Je to dobry system.
Jen mi neni jasne, jestli vsechny tyhle podminky prijdou stejne rychle jako tohle rozhodnuti.
Odpovědět