21.4.2005 8:25:02 Milada.
Re: Výuka jazyka v ranném věku snad není škodlivá
Mno Mirko,
to jsi asi nepochopila. Muj syn chodil (v ramci MS) na anglicky jazyk v 6,5 letech a normalne anglicky mluvil. Vzhledem k tomu, ze mel odklad skolni dochazky, tak s nim chodilo x dalsich, o rok mladsich deti (nektere pilovaly logo treba jeste v prvni tride, nektere mluvily spravne cesky jiz v te skolce) a tusim, ze vetsina tech deti ze skolky v anglictine nadale pokracuje..nektere z nich chodi i ted, ve druhe tride s mym synem na anglicky krouzek, poradaji navic jeste setkani v anglictine (treba pred Vanoci apod.)
A jak jsem psala, meho syna vzali tento tyden do jazykove tridy, prestoze na logo chodime dosud a syn stale dobre nemluvi! A MMCH: prijimaci zkousky vubec, ale vubec z anglictiny nebyly, byly z jazyka ceskeho (Doplnovani I/Y), z matematiky, z vseobecneho prehledu, z logiky. V ustni casti se hodnotila UROVEN hlasiteho CTENI, s porozumenim textu. Kriteriem bylo cteni vetnych celku, intonace, smysl pro prednes, schopnost najit hlavni myslenku a pohovor na volne tema. Takze pokud toto vsechno syn zvladne v CESTINE (prestoze ma spatnou vyslovnost) a nasledne byl prijat do vyberove tridy, tak opravdu nechapu, co se tady neustale mlzi o tom, ze je nejprve NUTNE zvladnout matersky jazyk a teprve pak se zacina s cizim jazykem. Vzdyt zvladnuti ceskeho jazyka prece nerovna se spravna vyslovnost!
Milada
Odpovědět