25.9.2006 11:21:41 Yuki 00,03,07
Sebrat kus dětství
Já tomu moc nerozumím, proč by se dítěti sebralo dětství, kdyby přešlo na náročnější školu? Mělo by sice víc povinností, ale naučilo by se velice brzo zorganizovat si čas a mělo by dětství pořád, stýkalo by se s jinými, podobně "postiženými" dětmi, které by měly pochopení pro to, že nejde každý den ven, protože má povinnosti. Ty stejně mít bude, ale v běžné ZŠ je děti moc nemívají a z vlastní zkušenosti vím, že kamarádi se kamarádit přestanou, když na ně nemáte čas. A oni ho přitom mají víc než dost.
Dítě, které není vytížené, se nudí. A mohlo by se stát, že dítě, které mohlo jít na gymnázium po 5. třídě se tam po 9. nedostane, protože prostě zlenivělo a už se neučí, stejně je ve třídě nejlepší.
Možná by bylo lepší pomoct zorganizovat čas jinak, v jiné situaci, a nepropást šanci.
Možná je to v jazykových školách jiné, ale bežná základka chytrému dítěti nemá na druhém stupni moc co dát.
Já mám teprve školkáče, ale jestli nebudou mít na prvním stupni problémy, víceleté gymnázium budu podporovat. Samozřejmě že ne nutit, to nemá smysl.
Odpovědět